دوربین مداربسته لنز متغیر یا دوربین مداربسته وریفوکال چیست؟

دوربین مداربسته لنز متغیر یا دوربین مداربسته وریفوکال چیست؟

تاریخ انتشار : 1401.12.17

تفاوت دوربین مداربسته لنز ثابت با دوربین مداربسته لنز متغیر در چیست؟

در چه شرایطی از دوربین مداربسته لنز ثابت و در چه شرایطی از دوربین مداربسته لنز متغیر به کارگیری کنیم؟

چرا با وجود رزولوشن یکسان، بعضا از دوربین های مداربسته گرانتر از دوربین های دیگر می باشند؟

سوال های بالا رایج ترین سوالهای مشتریان در هنگام خرید دوربین مداربسته میباشد، با اینکه دلایل متعددی برای اختلاف ارزش دربین دوربین های مداربسته وجود دارد، می توان اظهار کرد که معمولا مطرح ترین عامل آن نوع لنز دوربین مداربسته میباشد.

 

در‌صورتی‌که بخواهیم مختصر شرح دهیم، دوربین های مداربسته لنز ثابت میدان رویت کرد ثابتی دارا هستند در حالی که میدان روئت کرد دوربین های مداربسته لنز متغیر در هنگام نصب تهیه و تنظیم میگردد. قطعات متحرک لنز که تغییر و تحول میدان روءیت کرد آن را میسر می نمایند، هزینه دوربین مداربسته را ارتقا میدهد. اما، جزئیات و مسائل بیشتری برای شرح وجود داراست لذا سفارش میکنیم تا انتهای این نوشته ی علمی با ما یاور باشید.

 

 

دوربین مداربسته لنز ثابت


دوربین مداربسته لنز اثبات دارنده لنز از پیش تهیه و تنظیم شد‌ه‌است که دارنده میدان روءیت کرد ثابتی است. دوربین های مداربسته لنز اثبات نگاه هوشمند معمولا لنز 2.8 ، 4.0 و یا این که 6.0 میلی متر دارا‌هستند. هر چه عدد لنز بیشتر باشد میدان روءیت کرد دوربین کمتر گردیده البته جزئیات تصویر بیشتر میشود. به صورت نمونه در تصویر ذیل تفاوت میدان رویت کرد دوربین مداربسته با لنز 4.0 میلی متری با دوربین مداربسته با لنز 12 میلی متری نگاه هوشمند نماد داده گردیده است.

 

دوربین مداربسته لنز ثابت

دوربین مداربسته لنز ثابت


همینطور در وب سایت ما میتوانید نوع لنز دوربین مداربسته نگاه هوشمند را در بخش ویژگی ها فنی آن مشاهده کنید. به صورت نمونه در تصویر ذیل نوع لنز دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی IPC2122LR5-UPF28 نشان داده شد‌ه‌است.

 

دوربین مداربسته لنز ثابت


کاربری راحت، ارزش رقابتی و تنوع سبک دوربین مداربسته لنز ثابت سبب گردیده تا این نوع از دوربین برای رسیدگی منازل فردی و حصول و شغل های خرد بسیار دوست داستنی باشد. مجموعاَ، دوربین های مداربسته لنز ثابت برای رسیدگی کلی بسیار کاربردی می باشند.

 

در چه شرایطی از دوربین مداربسته لنز ثابت به کار گیری کنیم؟


بودجه کمی دارید

به جهت عدم وجود قطعات متحرک در دوربین مداربسته لنز اثبات، این دوربین ها بها زیر تری دارا‌هستند. از جمله، نگاه هوشمند تعدادی سری دوربین اقتصادی لنز ثابت با قیمتی بسیار مطلوب برای مشتریانی با میزان دارایی محصور ارائه نموده است.


زمانی که از نظر کلی رضایت دارید

در صورتی‌که پیرو تحقیق کلی یک حوزه‌ میباشید، دوربین های مداربسته لنز اثبات شایسته ترین گزینش می‌باشند. برای بررسی کلی یک حیطه دوربینی با رزولوشن مطلوب را گزینش کرده و آن را در طول مطلوب نصب نمایید.

 

نصب سریع و راحت

خلا قطعات متحرک در لنز دوربین مداربسته، نصب آن را بی آلایش خیس می نماید، چون نیازی به تهیه مسافت کانونی و یا این که زاویه مشاهده کرد وجود ندارد و فقط کافیست جهت لنز دوربین را تهیه نمایید. از این جهت، دوربین مداربسته لنز اثبات برای دستیابی و شغل های خرد ایده آل میباشد.

 

دوربین مداربسته لنز متغیر


در دوربین مداربسته لنز متغیر (وریفوکال)، قابلیت تهیه و تنظیم لنز چهت نیل به شایسته ترین میدان مشاهده کرد وجود داراست. دوربین های مداربسته لنز متغیر نگاه هوشمند عموما مسافت کانونی در بین 2.8 تا 12 میلی متر دارا‌هستند.

 

عموما دو نوع دوربین مداربسته لنز متغیر وجود دارااست


لنز متغیر با زوم دستی دوربین مداربسته لنز متغیری که نصاب با تهیه لنز در هنگام نصب میدان روئت کرد دوربین را تهیه و تنظیم می نماید. هر مجال که نیاز به تهیه دوباره لنز بود، دسترسی فیزیکی به دوربین مداربسته الزامی میباشد.


لنز متغیر با زوم موتورایز در‌این نوع دوربین مداربسته، همچون دوربین لنز اثبات، نصاب در هنگام نصب صرفا جهت دوربین را تهیه می نماید، پس از نصب می اقتدار از راه و روش بدور پیکربندی لنز را اجرا داده و به شایسته ترین میدان رویت کرد دست یافت. بطور نمونه در دوربین های مداربسته لنز موتورایز نگاه هوشمند ، تغییر و تحول لنز از روش نرم‌افزار PC و یا این که دستگاه NVR و یا این که اپ گوشی EZView قابلیت پذیر میباشد.

 

در چه قوانینی از دوربین مداربسته لنز متغیر استفاده کنیم؟


میدان مشاهده کرد مایحتاج خویش را نمی دانید

گاهی مشتری در باب میدان روئت کرد و ترازو جزئیات مایحتاج در تصویر مطمئن وجود ندارد در‌این‌صورت شایسته ترین چاره استعمال از دوربین لنز متغیر میباشد، می‌توانید مسافت کانونی لنز را آنقدر تغییر و تحول دهید که به میدان روءیت کرد رضایت نصیب خویش برسید.

به صورت نمونه، در‌صورتی‌که دوربین مداربسته شما در طول متعددی نسبت به مبحث قرار داشته باشد، میدان روءیت کرد دوربین مداربسته لنز اثبات دربرگیرنده فضای پیرامونی متعددی در نزدیکی مبحث میباشد که برای شما کاربردی ندارد. درین حالت، به امداد دوربین مداربسته لنز متغیر، می‌توانید لنز را تهیه و تنظیم کرده و صرفا از مبحث متبوع، با با کیفیت تصویربرداری فرمائید.

 

انعطاف پذیری وقت گیر برهه زمانی

در شرایطی‌که سیستم شما همیشه در درحال حاضر تغییر و تحول میباشد، دوربین مداربسته لنز متغیر برای شما کاربردی خیس است. به صورت نمونه در صورتیکه در پروسه تاسیس سوله ای نیاز به روءیت کرد کلی داشته و پس از استارت به شغل ماشین آلات نیاز به مشاهده جزئیات در تصویر دارید، دوربین مداربسته لنز متغیر را گزینش نمائید.

 

چگونگی تصویر فراتر در زوم

وقتی که میدان روئت کرد دوربین مداربسته لنز متغیر را تهیه و تنظیم می‌کنید، می‌توانید زاویه مشاهده کرد و عمق میدان دوربین را به طور دستی تهیه و تنظیم فرمایید. این امکان به شما امداد کرده تا با زوم روی تصویر، نقطه متبوع خویش را در یک فضای پهناور رسیدگی نمایید.

 

دوربین مداربسته لنز ثابت

 

در حالتی که بخواهید همین کار را با دوربین مداربسته لنز اثبات اجرا دهید، نیاز به استفاده از زوم دیجیتال دارید، در زوم دیجیتال به طور قابل انعطاف افزاری تصویر بلندمرتبه گردیده و به جهت کمبود پیکسل، چگونگی تصویر بشدت کاهش پیدا می نماید.

واتس آپ نگاه هوشمند