اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته چیست ؟

اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته چیست ؟

تاریخ انتشار : 1401.10.19


دوربین مداربسته، نقش یک سیستم امنیتی و نظارتی را در معاش روزانه ما ایفا می نمایند که می قدرت با به کارگیری از آنها، گوشه و کنار را ذیل پژوهش و در اختیار گرفتن خویش قرار اعطا کرد. سیستم دوربین مداربسته، اکثر وقت ها در پروژه های والا مالامال کاربردتر و اساسی خیس میباشد به این دلیل‌که به جهت گران قدر بودن این اماکن، تحقیق و در اختیار گرفتن این فضا ها، مستلزم نیروی انسانی بیشتر میباشد. قابل ذکر میباشد که در اختیار گرفتن و بررسی دور و اطراف بوسیله نیروی انسانی با درصد خطایی یاروهمدم خواهد بود. درین اماکن بلندمرتبه و خاص، اپراتورها در اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته، تصاویر را پایین در دست گرفتن و رسیدگی خواهد قرار میدهند و می‌توانند لحظه به لحظه تصاویر را با استعمال از سیستم دوربین مداربسته مشاهده نمایند. در‌پی به تفصیل اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته، می‌پردازیم.

 

اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته


اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته، کجاست ؟

اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته به مکانی اطلاق میشود که با تمامی ادوات موردنیاز برای اخذ، ضبط و مشاهده تصاویر تجهیز می‌شود. معمولا اینگونه اتاق هایی را در جای ها و نهاد های بزرگی نظیر درمانگاه ها، مترو، فرودگاه، اداره ها پلیس و … تصاویر تعداد متعددی دوربین های مداربسته نصب گردیده در گوشه و کنار را آیتم تحقیق و تحقیق قرار می‌گیرد.


در اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته، عده ای تحت عنوان اپراتور وظیفه رسیدگی بر نقاط متعدد سازمان را توسط دوربین های مداربسته دارا‌هستند. فکر کنید مکانی مجهز به 128 دوربین مداربسته میباشد. معمولا تصاویر ارسالی از این دوربین ها به طور تیم بندی های 16 یا این که 32 تایی و نهایتا 64 تایی به نمایشگر ها ارسال می‌شوند، درحال حاضر در‌حالتی که تیم بندی 32 تایی را درنظر بگیرید، شما به 4 نمایشگر یا این که مانیتور و 4 نفر تحت عنوان اپراتور نیازمندید. هر اپراتور قادر است بر 2 نمایشگر پژوهش داشته باشد و جمعا 64 تصویر را پایین بررسی داشته باشد. همینطور به صورت معمول 2 نمایشگر کوچکتر نیز برای مشاهده و نظارت غیروابسته تصاویر در لحاظ می‌گیرند که در شکل بروز نقص‌ در هر کدام از بخش های اماکن متبوع بتوان تصاویر را بر روی مانیتور غیروابسته کیفیت عالی و غلو بیشتری مشاهده نمود.

 


همینطور در شکل استعمال از دوربین مداربسته اسپید دام یا این که گردان (Speed Dome) یا این که قابلیت و امکان زوم، در دسته متبوع، این قابلیت وجود دارااست تا با استعمال از این دوربین ها بر روی مبحث های متبوع زوم و جزئیات بیشتری را مشاهده نمود. برای این مراد نیاز میباشد تا شخصی تحت عنوان اپراتور برای فعالیت بدر اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته ها در لحاظ گرفته خواهد شد.
اتاق در دست گرفتن یا این که اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته بایستی از متراژ و بعدها قابل قبولی بهره مند باشد به طوری که بتوان همگی لوازم، وسایل و امکانات را به راحتی در آن قرار بخشید. ضمن این می بایست فضای مطلوب جهت رفت و آمد اپراتور ها و بقیه کارمندان نیز جان دار باشد.

 

اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته

 

امکان های اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته

دسترسی و بررسی بر کلیه تصاویر از نقاط گوناگون در یک جای معین
قابلیت و امکان در دست گرفتن تصاویر یک دوربین در تعدادی محل
قابلیت و امکان محدودیت دسترسی هریک از کارمندان به تصاویر
دسترسی به تصاویر ضبط گردیده، در اختیار گرفتن دوربین، پیکربندی و…

 


امکانات جانور در اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته

گونه های نمایشگر اعم از مانیتور، LCD ،PC های بی آلایش و… ( اعتنا داشته باشید که باید مانیتور گزینه به کار گیری از چگونگی موردنیاز و کافی برای ارائه تصاویر بهره مند باشد و از رزولوشن بالایی بهره مند باشد. )
صندلی های مطلوب
دما، تهویه مطبوع و نور و روشنایی مطلوب
فضایی برای خواب و استراحت پرسنل در کنار اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته
دستگاه های ضبط تصاویر
رک هایی با بعدها مطلوب برای جاسازی امکانات
صفحه کلید کنترلر های منحصر دوربین های PTZ یا این که گردان ( اسپید دام )

 

 

از چه نوع مانیتور هایی در اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته استعمال میشود؟

گزینش مانیتور یا این که نمایشگر مطلوب برای اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته تا مقدار متعددی به نوع خروجی های ارائه گردیده به وسیله دستگاه ذخیره ساز، بستگی دارااست. در بازار گونه های مختلف از مانیتورهای بی آلایش و صنعتی وجود دارا‌هستند که معمولا مانیتور ها دارنده خروجی های VGA و HDMI می باشند.


یکی از دیگر از عامل ها دارای اهمیت در خرید مانیتور مطلوب رزولوشن پخش آن میباشد که عالی میباشد متناسب با رزولوشن تصویر در دوربین باشد، به این دلیل‌که در صورتی از یک دوربین مداربسته باکیفیت تصویر 4K به کار گیری می‌کنید برای اخذ و مشاهده ی تصاویر مطلوب با وضوح بالا، خوب میباشد که از مانیتوری که از رزولوشن 4K امان می نماید، استعمال شود.

 

کلیپ وال (Video Wall) چیست؟یک کدام از تجهیزاتی که در اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته آیتم به کار گیری قرار میگیرد، کلیپ وال ها میباشند. می اقتدار اظهار‌کرد این امکانات اساسا نمایشگر های بزرگی می‌باشند که به صورت معمول در جای های کلان با تعداد دوربین بالا آیتم به کارگیری قرار میگیرند.
اکثر وقت ها این امکانات کاربرد صنعتی دارا هستند و توان کارکرد 24 ساعته دارا‌هستند شاخص اساسی این نمایشگر ها امکان پخش تعداد متعددی از تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته میباشد. سعی این نمایشگر ها به‌این شکل است که با استعمال از اپلیکیشن های مو جود در خویش قابلیت و امکان تقسیم بندی تصاویر در پنجره های مختلف در سایز و شرایط دلخواه را دارا هستند و قابلیت اکران به طور همزمان یکسری تصویر مختلف را برای استفاده کننده میسر می‌سازند.

 

اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته

 

کاربرد های ویدئو وال

 

در کلیه سازمان ها و اداره ها بلندمرتبه با تعداد دوربین بالا
مرکز ها در دست گرفتن و رئیس شهری اعم از مرکز ها در اختیار گرفتن ترافیک، مدیر معضل، نیروگاه ها، اورژانس، حریق آدرس، پلیس، اتاق های مانیتورینگ، ساختمان بلند های مخابراتی، صدا و سیما و…
در اتاق های مانیتورینگ مرکزها صنعتی مانند خطوط ساخت کارخانجات، نیروگاه ها و …
در مرکز ها نظارتی و حفاظتی مانند اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته و مجتمع های تجاری و مسکونی تبارک و …

 

حرف آخر درخصوص اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته

اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته، یک از جای های ضرورتی در پروژه های تبارک و خاص میباشد که اپراتورها می‌توانند با استعمال از امکانات این اتاق، فضا پیرامون را به توجه نظارت و در اختیار گرفتن نمایند. این اتاق، مستلزم تجهیزاتی میباشد که مهمترین آنها‌را درین نوشته‌ی‌علمی گستردن دادیم. این اتاق متناسب با فضا پروژه و تعداد دوربین های نصب گردیده در پروژه، در بعد ها گوناگونی در لحاظ گرفته میشود.

واتس آپ نگاه هوشمند