نقش دوربین مداربسته حرارتی در کنترل تردد

نقش دوربین مداربسته حرارتی در کنترل تردد

تاریخ انتشار : 1401.09.18

همه ما مطمئنا چیز هایی از دوربین مداربسته حرارتی شنیده ایم ، در گام های نخست تولید این محصول کسی فکرش را نمیکرد که کارایی آنها بسیار زیاد و خارج از تصور باشد.

استفاده از این محصولات علاوه بر تشخیص نشتی آب ، مناطق نظامی ، کنترل انرژی ساختمان ، اماکن عمومی و حتی در خیابان و مکان های پر جمعیت نصب شوند. در این مقاله سعی بر این نموده ایم که نقش و اهمیت دورین مداربسته حرارتی را مورد بررسیس قرار دهیم.

 

نظم اجتماعی و کنترل تردد با استفاده از دوربین های مداربسته


موضوعی که زیاد اتفاق می افتد این میباشد که دوچرخه سواران و عابران در صورتی که چراغ در چهارراه ها سبز نشده باشد منتظر نمیمانند و از خطوط ممنوع عبوب میکنند. این رفتار برای این دسته خطرناک میباشد و میتواند حتی سبب انتظار اتوموبیل ها و افزایش آلودگی شود.

 

رشد جمعیت و رشد تولید وسایل نقلیه و تردد آنها در شهر ، نیاز به این دارد که یک سیستم سطح شهر را کنترل کند. شرکت های نظارت تصویری راهکار خود را با معرفی کردن دوربین حرارتی در کنترل تردد ارائه میکنند. گزارشات نشان میدهد استفاده از دوربین های مداربسته حرارتی ، رشد زیادی داشته به این خاطر که این دوربین ها در ظرایط آب و هوایی نا مساعد و حتی در تاریکی مطلق میتوانند کاربران را تحت نظارت داشته باشند.

 

دوربین مداربسته حرارتی

 

کنترل ترافیک و دوربین حرارتی


استفاده از دوربین های مداربسته حرارتی عابران و دوچرخه سواران را میتواند در هر شرایط آب و هوایی تحت نظر بگیرد و با استفاده از سیگنال آنهارا هدایت کنند به عنوان مثال : در صورتی که تردد ماشین ها در چهارراه کم است ، چراغ را برای عابران و دوچرخه سواران سبز میکند تا آنها عبور کنند. پس به همین خاطر میتوان گفت نقش بسزایی را در کنترل ترافیک را دارند.


 

دوربین مداربسته حرارتی چه نقشی در تعقیب رانندگان متخلف و ایجاد امنیت دارد؟


استفاده از این محصولات امکان این را فراهم میکند که رانندگان با دقت بیشتری از خطوط عبور کنند. چون این دوربین ها میتوانند دوچرخه سواران و موتورسیکلت هارا شناسایی کنند و از طریق LED چشمک زن و تابلوها به رانندگان اعلان کنند که با دقت بیشتری از تقاطع عبور کنند.

 

همینطور با استفاده از این تابلو ها میتوان عبور کنندگان را از تراکم وسایل نقلیه مطلع کنند. با استفاده از این دوربین ها مسئولین شهر را از مسیر های پر تردد میتوان آگاه کرد. همینطور اطلاعات دقیق از تردد برای کنترل ترافیک در دست آنها قرار میگیرد.

 

دوربین مداربسته حرارتی

 

دوربین مداربسته حرارتی و ارائه گزارشات به مسئولین


این دوربین ها دید کاملی از شهر را در اختیار مسئولین قرار میدهند تا چراغ راهنمایی و رانندگان را مدیریت کنند و و مناطق پر تردد و حساس را برای پیشگیری از جنایت و جرم رانندگان شناسایی کنند. برای تجزیه و تحلیل ترافیکی به طور کلی دیتا ها را فراهم میکند.

 

همینطور با دوربین های مکمل میتوانند پلاک ماشین هارا شناسایی و بدست بی آورند. با استفاده از این دوربین ها میتوانند به صورت آنلاین شهروندان را تز ترافیک مطلع کنند.یا حتی میشود که اتوموبیل هارا از سریع ترین مسیر ممکن مطلع کنند.

 

اعلان و اطفای حریق نقش دوربین مداربسته حرارتی در آن


یکی دیگر از کارهای دوربین مداربسته حرارتی اعلان حریق و آگاه سازی مراکز آتشنشانی میباشد. با نصب این دوربین ها سیگنال های اولیه در وجود حریق به آتش نشان ها داده میشود. به طور کلی نیازی نیستس دوربین در محل سوژه قرار بگیرید چرا که با شناسایی نور مادون قرمز که از اجسام ساطع میشود آنها متوجه میشوند. حتی این قابلیت در شرایط جوی نامساعد مانند : باران و برف ، مه و حتی محیط هایی که نور خورشید است از بین نمیرود.


دوربین مداربسته حرارتی

 

نتیجه

در این مقاله سعی شده که اهمیت استفاده از دوربین های مداربسته حرارتی در کنترل تردد شهر ها و حتی کنترل حریق اشاره شود البته اینو باید ذکر کنم که برای پلاک خوانی یا دوربین مکمل ، دوربین­ های مداربسته ANPR(پلاک خوان)، اسپید دام، چندلنزی و …مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین مداربسته حرارتی انواع مختلفی دارد که به آنها اشاره کردیم و در صنعت نظارت تصویری دوربین های حرارتی در برند های مختلفی مانند : کی دی تی ، ایمن آرا و …. عرضه میشود که شما میتوانید با تماس با کارشناسان نگاه هوشمند محصول خود را تهیه کنید.

واتس آپ نگاه هوشمند