تجهیزات نصب دوربین مداربسته

تجهیزات نصب دوربین مداربسته

تاریخ انتشار : 1401.09.18

سیستم دوربین مداربسته زیر کانال یا این که IP خلاف نسل قبل خویش یعنی سیستم دوربین مداربسته بستر آنالوگ، دارنده تفاوت هایی در طرز کابل کشی و طریق جابجایی داده ها است. تصاویر دوربین مداربسته IP به طور داده دیجیتال بر روی بسترشبکه به دستگاه ذخیره سازی داده ها یا این که سرور انتقال میابد. برای نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)، نیاز به داده ها مختصری در زمینه ی کانال های کامپیوتری، پسیو کاری و کابل کشی کانال، روش ی عمل با دریل جهت رخنه‌ کردن دیوار و در شکل نیاز نصب داکت یا این که لوله فلکسی برای اجرای نصب به طور استاندارد می‌باشید.

شما میتوانید با پاره ای طاقت و اعتنا فرآیند عمل را به ترتیب حق تقدم خاطر بگیرید، ولی روی هم رفته نیاز میباشد که در نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)، و بقیه دوربین ها از نصاب حرفه‌ای یا این که متخصصان رسیدگی تصویری یاری بگیرید. در‌پی مقاله قصد داریم شمارا با امکانات و اسباب لازم نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) ، طریق اتصال و نصب آن ها، آشنا نماییم.

 

امکانات موردنیاز برای نصب سیستم مداربسته تحت شبکه (IP)


برای اجرای و نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه(IP) نیاز به تجهیزاتی میباشید که در پی آیتم پژوهش قرار خوا هیم اعطا کرد :

 

دستگاه NVR


با اعتنا به تعداد، چگونگی دوربین ها و پهنای باند لازم، بایستی دستگاه NVR متناسب با کارآیی در پروژه ما برای ذخیره و مشاهده تصاویر ذخیره گردیده معرفی خواهد شد.

 

هارد دیسک


قطعه ای میباشد که تحت عنوان یک فضای ذخیره سازی برای انبار کردن تصاویر گزینه استقاده قرار می‌گیرد. در سیستم دوربین مداربسته به یک یا این که یک‌سری هارد دیسک با گنجایش مطلوب برای ذخیره سازی تصاویر دوربین ها نیاز داریم، بایستی در هنگام خرید هارد دیسک مسلما به تعداد دوربین ها و چگونگی آن ها اعتنا ما یحتاج را داشت.


 

کابل کانال


کابل های کانال، یکی‌از امکانات نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) به حساب آورده می شود که با دقت به نوع دوربین و پهنای باند مایحتاج بایستی از کابل کانال مطلوب استعمال شود. در شکل مطلوب بودن نوع و پهنای باند جابجایی داده در کابل های کانال، با اختلالاتی مواجهه خوا هیم شد .

 

کابل دوربین مداربسته

 

کابل کانال وظیفه جابجایی تصاویر مداربسته را به دستگاهNVR و بستر وب را بر عهده داراست و در حالتی‌که که تغذیه لازم دوربین متبوع نیز از روش POE نگهبانی خواهد شد، این کابل های کانال وظیفه ی حفاظت تغذیه دوربین از روش سوئیچ را نیز بر عهده دارا هستند.

 

اتصالات کانال 


برای اتصال کابل کانال به دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) ودستگاه ذخیره ساز نیاز به سوکت کانال می‌باشیم که بایستی به تعداد پورت ها، سوکت کانال را برای برقراری این اتصالات تهیه و تنظیم کنیم. اجرا اتصالات مطلوب و صحیح از لازمات نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) میباشد.

 

تجهیزات نصب دوربین مداربسته

 

اسباب جانبی نصب


برای رعایت اصول استاندارد نصب دوربین مداربسته، نهفته کردن کابل ها از نظر و منظم کردن آن‌ها و امکانات برقی می قدرت از داکت های مطلوب، جعبه پلاستیک، لوله فلکسی و … به کار گرفت.

 

 

امکانات مطلوب POE 


همانطورکه میدانیم، برای فعال‌ساز‌ی دوربین های مداربسته نیاز به تغذیه مطلوب میباشد که تغذیه اکثر زمان ها دوربین ها با به کار گیری از ۱۲ ولت پشتیبانی می‌شود و در نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)، می اقتدار با به کارگیری از قابلیت و امکان POE و خرید سوئیچ مطلوب، فارغ از نیاز به تنظیم آداپتور و کابل کشی های مازاد و صرف هزینه نادر خیس، تغذیه دوربین را نگهبانی کرد.

 


سوئیچ 


سوئیچ، یکی امکانات مهم نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) میباشد که باید متناسب با وات مصرفی دوربین ها، پهنای باند و … تعیین گردد.
پناه برق دوربین بوسیله منبع تغذیه : در صورتی‌که که به هر دلیلی، بخواهید برق موردنیاز دوربین را به طور غیروابسته هواخواهی نمائید ضمن امکانات نام برده، به سیم کشی استاندارد و تنظیم منبع تغذیه مطلوب نیاز دارید که باید برای تغذیه هر دوربین، یک آداپتور در مسافت پاره ای از دوربین قرار بخشید.

 

امکانات موردنیاز برای جاری ساختن و نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)


خلال امکانات اساسی برای طراحی و نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)، به ابزار ولوازمی نیاز خوا‌هیم داشت که مثلا مهم‌ترین آنها عبارتند از :

 

استریپر کابل کانال و کواکسیال 


می اقتدار از این ابزار برای عریان کردن سیم و کابل کانال استفاده کرد.
آچار پرس زن سوکت کانال : از این ابزار برای پرس سوکت کانال استعمال می‌گردد ، اکثر پرس ها دارنده سیم برهنه کن نیز هستند.

 

دریل 


از این ابزار برای رخنه‌ کردن دیوار، به خواسته نصب مبنا دوربین مداربسته به کار گیری می‌گردد.

 

تجهیزات نصب دوربین مداربسته

 

پیچ گوشتی


از پیچ گوشتی چهار سو برای بستن پیچ های دوربین آیتم استعمال قرار میگیرد، در اکثر اوقات دوربین های نو بازار پژوهش تصویری، به خواسته عدم ویرایش اشخاص متفرقه، زمان بر شدن مراحل ویرایش و ارتقا امنیت یوزرها، از پیچ های گوناگونی ( ستاره ای، مخروطی، مربعی، شیار دار و …. ) مستعمل میباشد که صرفا با آلن ها و ابزارهای خاصی گشوده می گردد که قابلیت و امکان زخم به پیروزی دوربین به دست‌کم رسد.


 

سیم چین 


برای برش دادن کابل در متراژ های موردنیاز آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد.

 

تجهیزات نصب دوربین مداربسته

از سایر اسباب و اثاث و امکانات نصب می شود به چسب نواری برق، رولپلاک، بست و … اشاره کرد.

 

راهنمای نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

 

برای نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه(IP) ، بایستی به نکته اعتنا داشت :

در سیستم نظارتی ذیل کانال معمولا از دو طریق برای ذخیره تصاویراستفاده میگردد که یک کدام از آنها به کارگیری از دستگاه NVR میباشد که برای ضبط و بازبینی تصاویر دوربین ذیل کانال پیاده سازی گردیده‌است.

 

طریق دوم استعمال از یک کامپیوتر یا این که سرور برای ذخیره داده ها است که معمولا شرکت های یا این که نهاد های گرانقدر از این طرز برای دسترسی به سیستم نظارتی خویش به کانال داخلی از آن به کارگیری می کنند.

از دلایل دیگر به کارگیری از سرور برای ذخیره داده ها ، استعمال از قابل انعطاف افزارهای نظارتی و تجزیه و ارزیابی تصاویر است که‌این قابل انعطاف افزارها میتوانند پردازش های متفاوتی را بر روی تصاویر اجرا دهند و اکثر زمان ها تحت عنوان محل ذخیره سازی دوم داده ها آیتم به کار گیری قرار میگیرد. شما بایستی با دقت به کاربری سیستم پژوهش تصویری خویش از یکی طرز های فوق یا این که ترکیبی از این دو به کار گیری کنید.

 

حرف آخر در ارتباط امکانات نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

همان طور که گفتیم، امکانات اکثری برای نصب سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) نیاز می‌باشند که آن‌ها را تفصیل دادیم، سفارش میگردد که روند نصب بوسیله یک نصاب ماهر صورت بپذیرد تا بیشترین منفعت وری و کارآیی از سیستم نظارتی به دست آید.

واتس آپ نگاه هوشمند