روش تغییر IP دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز

روش تغییر IP دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز

تاریخ انتشار : 1401.09.18

همانطور که در جریان هستیم ، تمامی دوربین مداربسته و ذخیره ساز ها به صورت دیفالت یا پیشفرض دارای IP هستند که توسط تولید کننده بر روی دوربین ها و ذخیره ساز ها قرار میدهند. هر برندی دارای IP متفاوتی است.

وقتی که شما چند دوربین را از یک برند وارد سامانه کنید متوجه خواهید شد که همه با یک IP نمایش داده میشود که اگر این IP ها تغییر داده نشود ، نمیتوان به تصاویر دسترسی داشت. برای همین نیاز میباشد تا IP دوربین ها تغییر پیدا کند.

روش تغییر IP دوربین مداربسته

روش های تغییر IP دستگاه ذخیره ساز و دوربین مداربسته


تغییر IP ها به صورت کلی از روش های مختلفی انجام میشود که از جمله این روش ها میتوان به : نرم افزار های search ، تستر ، دستگاه ذخیره ساز و از طریق وب اشاره کرد.

 

تغییر IP دستگاه ذخیره ساز و دوربین مداربسته از روش وب


در این مدل روش باید ارتباط فیزیکی دوربین با دستگاه با کامیپوتر یا لپ تاپ صورت بگیرد و range IP کامچیوتر یا لپ تاپ با دستگاه یا دوربین یکسان باشد تا دوربین را بتوان بر روی وب مشاهده کرد. برای این کار مرورگر وب intenet explorer را باز کرده و در قسمت جستجوی آن IP دوربین را وارد میکنیم. بعد از این کار وارد منو شده و IP را تغییر خواهیم داد. منو ها در برند های مختلف متفاوت میباشد.ولی به طور معمول در منو قسمت Configuration/Setup بخش Network میشود IP دوربین مداربسته را تغییر داد.

 

فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر قرار باشد دوبین ها و دستگاها در یک شبکه باشند باید در یک رنج قرار بگیریند و رقم های سمت راست آنها در انتها باید از ۱ الی ۲۵۵ باشد. همینطور باید توجه داشته باشید که دوربین ها با روتر در ارتباط باشند ، نیاز میباشد که رنج آنها با روتر یا مودم یکسان باشد.

 


روش تغییر IP دوربین مداربسته

 

تغییر IP از روش نرم افزار Search


در این روش اول باید دوربین و دستگاه با کامپیوتر یا لپ تاپ ارتباط فیزیکی داشته باشد. بعد به سایت نگاه هوشمند رفته بخش نرم افزار ها و نرم افزار مربوطه به برند خود را دانلود و نصب کنید. در مرحله بعدی روی گزینه Search زده تا دوربین های موجود نمایش داده شود. بعد از آن محصول مورد نظر را انتخاب میکنید و گزینه Edit را کلیک کرده و IP را تغییر میدهید.

 

از طریق دستگاه ذخیره ساز و تغییر IP


برای تغییر IP در ابتدا نیاز میباشد که راه اندازی اولیه صورت بگیرید. در راه اندازی اولیه شما ایمیل ، رمز عبور اولیه و … را تنظیم میکنید. این باعث میشود که امنیت دستگاه بالا رفته و در صورت نیاز فراموشی رمز عبور سریع تر به رمز دسترسی داشته باشید. وقتی دستگاه راه اندازی اولیه شد در بخش Network ما IP را به دلخواه تغییر میدهیم. فقط باید توجه داشته باشید که برای تغییر IP از روش دستگاه ذخیره ساز باید دوربین توسط دستگاه شناسایی شده باشد.

 

تغییر از روش تستر


در این روش باید دوربین و تستر را از طریق کابل شبکه به هم به صورت فیزیکی ارتباط بر قرار کنیم و با منوی تستر IP را تغییر دهیم.

 

روش تغییر IP دوربین مداربسته

 

نرم افزار های گوشی و تغییر IP


در دوربین های وایرلس یا بیسیم این قابلیت را دارد که بعد از افزودن آن به نرم افزار انتقال تصویر ، بتوان IP دوربین را تغییر داد.

 

نتیجه گیری این مقاله

همینطور که ما در بالا شرح دادیم روش های زیادی برای تغییر IP وجود دارد که شامل : نرم افزار های Search ، وب ،تستر و دستگاه ذخیره ساز میباشد. فقط باید به این نکات : رنج IP دستگاه ، ارتباط دوربین مداربسته با روتر یا مودم توجه داشته باشیم. به منظور پرسیدن سوالات خود و مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان نگاه هوشمند در ارتباط باشید.

واتس آپ نگاه هوشمند