تفاوت دوربین مداربسته دیجیتال و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته دیجیتال و آنالوگ

تاریخ انتشار : 1401.10.12

 

دوربین مداربسته آنالوگ : این سیستم از بدوی پیدایش سیستم مداربسته بوجود آمده میباشد به شکلی که همه امکانات و دوربینهای مداربسته این سیستم به طور آنالوگ به هم متصل می گردند و کاربری این نوع سیستم مشکلاتی را همواره بوجود آورده میباشد .

 

 

از تجهیزات کمتر نسبت به دوربین مداربسته دیجیتال سود کرده می‌گردد . مشکلاتی از قبیل وسعت بیشتراز اندازه کابل های ورودی به دستگاه مامان یا این که به عبارتی دستگاه دی او آر DVR مشکلاتی زیرا افت و نویز تصویر در درازمدت ، ناتوانی دستگاه DVR برای جابجایی تصویر مطلوب و زنده ، کاستی های ماننده در اختیار گرفتن هم‌زمان و مدیریتی مطلوب و کاربردی برای دوربینهای مداربسته که تعداد آن ها بالای 20 دوربین میباشد و درآخر با وجود سیستم دیجیتال یا این که به عبارتی آی پی برای مراکزی بیشتراز 20 دوربین این سیستم از طرف متخصصان سفارش نمی‌شود .

 

دوربین مداربسته کی دی تی

 

درخصوص کیفیت اتصالات این سیستم می بایست اظهار‌کرد دوربین های مداربسته هر یک یک منبع تغذیه 12 یا این که 24 ولت و یک کابل آرجی 59 که به عبارتی کابل تصویر میباشد را دارا می‌باشند که بدون واسطه این کابل به دستگاه دی او آر (DVR) پیوند می خورد و دستگاه دی او آر هم به یک مانیتور اتصال پیدا میکند .

 

کلیه امر ها و امرها ازطریق یک کنترلر ایفا می گردد و گردش دوربینهای مداربسته در شرایط غیراتومات با یک کنترلر جدا از هم شکل می گیرد ، این فعالیت برای دوربین های اندک جوابگو خواهد بود ولی در تعداد بالا نمیتوان از کلیه تجهیزات دوربین به راحتی بهره برد . در مشاجره ذخیره سازی و بایگانی بندی دی او آر ها در درون خویش هاردی را با گنجایشهای متعدد می اقتدار برای آن تعیین کرد ، با مالامال شدن هارد بایستی آن را تمیز یا این که ردوبدل نمایند

 

و در شکل بده بستان شدن در بایگانی محافظت خواهد شد ، با فرمت های که دستگاه های دی او آر ذخیره سازی میکنند می اقتدار روی یک هارد ماهها به طور فشرده تصاویر را ذخیره کرد و در شکل نیاز با دادن شماره دوربین وتاریخ و ساعت به مشاهده تصاویر پرداخت .

 

 

 

تعریفی از دوربین های مداربسته و امکانات کانال دیجیتال :

 

مزایای استعمال از دوربین های کانال و امکانات آن بر همگی کاربرانی که با این سیستم فعالیت می نمایند آشکار است ، تا حدی که مراکزی که از سیستم آنالوگ استعمال می گرفتند رو بدین سیستم آوردند و امکانات خویش را آپدیت کردند تا از تجهیزات بی شمار این سیستم بهرمند شوند . شما در لحاظ داشته باشید که برای در اختیار گرفتن قسمتهایی از یک آحاد مستلزم بدین می باشید که اپراتور های غیر وابسته تعیین فرمائید طوری که هر اپراتور قسمتی از این کل را در دست گرفتن نماید .

 

دوربین مداربسته kdt

 

در‌این سیستم مدیر به سادگی این شغل را ایفا می‌دهد و درپایان هر شخص تنها قسمتی که به وی ودیعت شد‌ه‌است را در اختیار گرفتن میکند و به قسمت های دیگر نمی تواند دسترسی داشته باشد . با این پیشگفتار به سراغ گفته های دیگر از آی پی می رویم . منظوراز امکانات کانال بیشتر مبدل هایی می باشند که شغل تبدیل آنالوگ به دیجیتال یا این که جابجایی اطلاعات به کامپیوتر را به عهده دارا‌هستند . تمام فعالیت در اختیار گرفتن امکانات و دوربینهای آی پی را یک برنامه قادر و بسیار کاربردی ایفا می‌دهد .

 

این خویش به دفاع فیزیکی و وسعت دستگاه ها و رکهای ساخت گردیده توسطه سیستم آنالوگ یاری می نماید . مدیر هر کجا در یک راس والا که باشد میتواند دستوراتی منتقل و یا این که نقض نماید ودیگر نیاز به جابجا شدن دستگاهها و امکانات در سیستم دیجیتال نیست و همه فرمانها در کانال است . جابجایی تصویر خویش نصیب مهمی از این صنعت میباشد طوری که در کشور ایران با خطوط اینترنتی ذیل هم مدیران می توانند در خلا خویش در هرکجا که می‌باشند مرکزخود را در دست گرفتن کنند .

 

در این‌راه سیستم دیجیتال امداد شایانی به مدیر دارااست ، زیرا تعداد دوربین های مداربسته زیاد می‌باشد وسعت اطلاعات برای سیستم آنالوگ بسیار زیاد میباشد تا مکان که قابلیت و امکان جابجایی تصویر در بخش اعظمی از موردها قابلیت و امکان پذیر نمی‌باشد البته در سیستم دیجیتال این ایراد کاملا حل گردیده می‌باشد . مدیران از جابجایی تصویر بخوبی استعمال میکنند و اوامر خویش را از روش وب به راحتی منتقل مینمایند . از سایر مزایای این سیستم می بایست ذکر کرد هزینه تعمیر و مراقبت آن بسیار زیر و اقتصادی ترنسبت به سیستم آنالوگ میباشد و بها این سیستم با مقایسه با سیستم آنالوگ فراتر و البته اقتصادی خیس میباشد .

 

در مقایسه هزینه سیم و کابل این سیستم دیجیتال میباشد که هزینه خیلی زیر تری نسبت به آنالوگ دارد . در ارتباط کیفیت اتصالات این سیستم می بایست خاطرنشان کرد دوربینهای مداربسته دیجیتال را با یک کابل کانال به یک دستگاه سوئیچر متصل می کنیم و دستگاه سوئیچر را هم با یک کابل کانال به کامپیوتر وصل میکنیم . دستگاه سوئیچری که برای دوربینها تعیین می توان به تعداد دوربینها بستگی دارااست که شما در‌این سیستم به کار گیری میکنید .

 

هزینه این سوئیچرها بسیار تحت می‌باشد و شما صرفا هزینه ای که بیشتر از سیستم آنالوگ پرداخت می‌کنید هزینه تهیه و تنظیم دوربین کانال می باشد که در واقعیت دو موازی دوربین آنالوگ میباشد و این را هم مد حیث بگیرید که هزینه سیم و کابل کمتری و هزینه دستگاه دی او آر را هم نمی پردازید و از تجهیزات کانال هم منتفع خواهید بود .

 

دوربین مداربسته کی دی تی

 

سیستم آنالوگ و دیجیتال :

 

با تلفیق کردن این دو سیستم می اقتدار اعلام‌کرد سیستمی بوجود می‌آید که از دید اقتصادی تا حدودی وسط رو این دو سیستم است . در دعوا امکانات و قابل انعطاف افزارها به عبارتی ابزاری به کارگیری می‌گردد که در سیستم دیجیتال انجام شده میباشد و فقط یک ویدئو سرور برای هر چهاردوربین بایستی تهیه و تنظیم کرد و گزینه دوربینهای مداربسته به عبارتی دوربینهای مداربسته آنالوگ را مورده به کارگیری قرار داده میباشد .

 

در حیث داشته باشید این سیستم به عبارتی عملکرد سیستم آی پی یا این که به عبارتی دیجیتال را برای شما آماده میکند ولی شما با به کارگیری از مبدلهای آنالوگ به دیجیتال ( ویدیو سرور ) میزانی بر وسعت امکانات افزوده اید و سیم و کابل مصرفی شما هم به عبارتی سیم و کابل سیستم آنالوگ میباشد ، اما تا خویش دستگاه مامان که یک سوئیچر اسم دارااست . از آن به آن‌گاه سیستم وارده کانال می گردد و از روش کامپیوترهای که نرم‌افزار در دست گرفتن بر روی آنان نصب میباشد در دست گرفتن و رئیس میگردد .

 

 

مزایای استفاده از دوربین های Speed Dome :

 

دارا بودن ضریب امنیتی بالا و کاربری فوق العاده این نوع دوربینها میباشد . به گونه ای که در اکثر مرکز ها امنیتی که تصویر بیان کننده و بدیهی برای مسئولین احتیاج میباشد گزینه استعمال قرار می‌گیرد . یک کدام از ازخصوصیات دوربین های speed dome که در فضا های گشوده آیتم به کار گیری قرار می گیرند , گردش 360 سکو آن‌ها است. به صورتی که در همه زوایه روءیت کرد 100% را برای اپراتور به وجود میاورد .

 

این گردش 360 مرتبه ای دوربین بصورت رفت و رجوع و برگشت نیست و از میکروسوئیچ استعمال نمی‌شود و دوربین درین صورت فضای کمتری را ذیل پوشش ندارد . اپراتور قادر است با در اختیار گرفتن قابل انعطاف افزاری این نوع دوربین ها زاویه چرخش را در اختیار گرفتن کند و درحالت خودکار این دوربینها تجهیزات قابل انعطاف افزاری بسیار خیر و خوبی دارا هستند و می قدرت برای مجموع دوربینها طرح ریزی و امرها غیروابسته ای گزینش کرد . در‌این حالت استفاده کننده قادر است نقطه های آیتم التفات را در تصویر تعیین کند و ترازو زوم دوربین را هم معین کند و دوربین را شروع نماید .

 

دوربین بصورت شبانه روزی تصاویر را مرور و ذخیره مینماید . دیگر مختصات دوربینهای اسپید دام توان زوم بالا که ارتباط مستقیمی کیفیت بالا تصویر دارد , میباشد . حداکثر زوم قابل تشخیص 37 ایکس زوم اپتیکال که زوم حقیقی و واقعی این سبک از دوربینهاست و200 ایکس زوم دیجیتال که ارتباط معکوس کیفیت خوب دوربین داراست را میتوان از مزایای این دوربینها به شمار آورد .

 

یک کدام از دیگر از مختصات والای دوربینهای مداربسته speed dome وجود هیتر و حرفه خودکار در درون محیط فوقانی دوربین میباشد . که در حالت جوی بار نامناسب آغاز به عمل می نمایند . رشته سیستم سبب ساز جلو گیری از واقعه های نظیر سوختن دوربین , نویزتصویر , آب شدن سیم وکابل باطن دوربین ناشی از گرمای بالا و پارازیت تولیدی مدارهای الکتریکی دوربین که در تصویر بوجود میاید است . هیتر دستگاه همینطور با شغل کردن خودکار بازدارنده از یخ زدگی قسمت های متعدد دوربین می‌گردد , این اتوماسیون به دوربین امداد می نماید تا سرمای ذیل 20 مرتبه و گرمای بالای 60 جايگاه را به نیکی و کامل تحمل نماید .

 

از سایر خصوصیات دوربینهای اسپید دام چگونگی تصویر و وضوح بالا آنان می قدرت اسم موفقیت . این دوربینهای مداربسته دوربینهای روز و شب میباشند , که در روز با به کارگیری از نوروروشنایی خورشید تصویر رنگی و در شب با به کار گیری از نور و روشنایی فضا می قدرت تصویری رنگی و بدیهی بهره برد در غیر این شکل در ظلمت تصویری سیاه و سپید دیده میشود .

 

دوربین مداربسته پین هول

 

معرفی دوربین های مدار بسته روئت کرد در شب :

 

این دوربین ها برای موقعیت دشوار محیطی و ضد ضربه و همینطور ضد آب و رطوبت تاسیس شده است . از نام این دوربینها پیداست دوربینهای میباشند برای دیدن تصویر در شب به نحوی که در شب با استعمال از چراغهایی در به دور لنز دوربین می‌توانند تصویری بدیهی و بیان کننده را به هم پا داشت .

 

این چراغها را چراغهای مادون قرمز‌رنگ دوربین می نامند که در مدلهای مختلفی ازاین دوربین ، ترازو پرتاب مادون قرمز رنگ مختلف میباشد و نسبت به نیاز فضا این دوربینها تعیین میشوند در حالتی که ترازو نوروروشنایی دور و اطراف کافی نباشد شما تصویری سیاه و سیفد اخذ خواهید کرد و در صورتی نوری متناسب برای دوربین هواخواهی خواهد شد آن‌گاه دوربین توانگری پخش تصویر رنگی را دارا خواهد بود . این خلل مختص به شب است و در روز تصاویر کیفیت بالا و رنگی به چشم میخورد

واتس آپ نگاه هوشمند