کنترل کردن دوربین مداربسته از راه دور

کنترل کردن دوربین مداربسته از راه دور

تاریخ انتشار : 1401.09.18

همانطوری که در جریان هستیم دوربین مداربسته ، عامل جلوگیری از جرایم و در وقوع جرایم هستند و اشخاصی میتوانند بدون حضور فیزیکی در محل کار یا منزل از راه دور به همه چیز مسلط باشند و تحت کنترل داشته باشند. مهم ترین موجودیت سیستم های نظارتی ، کمک به حفظ جان و مال افراد و کنترل محیط میباشد. توی این مقاله به شما آموزش میدیم که چطور سیستم نظارت تصویری خود را از راه دور کنترل کنید، پس با نگاه هوشمند همراه باشید.

 

از چه طریق میتوان دوربین مداربسته خود را از راه دور کنترل کنیم؟


برای کنترل کردن یک سیستم نظارتی از راه دور ، باید یک بستر مناسب برای انتقال تصویر فراهم سازی کنیم. فراهم کردن این بستر ، به یک اینترنت مناسب در گوشی ، تبلت ، لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی نیازمند میباشد ، که کاربران تصاویر را در آن محیط مشاهده میکنند.

کنترل کردن دوربین مداربسته از راه دور

برای استفاده از این قابلیت ، در قدم اول بعد برای استفاده از این قابلیت ، بعد از تامین یک اینترنت مناسب ، باید تنظیمات دستگاه دریافت کننده یا ذخیره ساز و یا دوربین مداربسته را اعمال نمود. در قدم دوم نرم افزار یا اپلیکیشن مربوطه را دانلود و نصب میکنیم. بعد از آن باید تنظیمات مورد نیاز را در نرم افزار و یا اپلیکیشن مورد نظر خود برای کنترل کردن دوربین مداربسته اعمال کنیم. این نرم افزار ها و تنظیمات در برند های مختلف با هم تفاوت دارند.

 

اپلیکیشن های مربوطه برای کنترل از راه دور دوربین مداربسته چیست؟


همانطور که در خط بالا گفتیم نرم افزار یا اپلیکیشن ها برای هر برند دوربین مداربسته متفاوت میباشد و برای سیستم عامل های گوناگون ، این نرم افزار ها از طریق Google Play  و یا App Store ، همینطور از سایت نگاه هوشمند قابل دانلود هستند.


 

امکانات قابلیت کنترل از راه دور دوربین مداربسته چه چیزی میباشد؟


از روش انتقال تصویر میتوان ، دوربین مداربسته خود را تحت کنترل خود در بیاورید. به طور مثال میتوان مشخص کرد که دوربیت PTZ و یا دوربین اسپید دام در چه جهتی چرخش کند و یا روی چه سوژه ای زوم کند. همینطور از طریق اپلیکیشن های kdt میتوان عملیات فرمت هارد دیسک از راه دور و بدون حضور فیزیکی اقدام کرد.

کنترل کردن دوربین مداربسته از راه دور

یک امکان دیگر از انتقال تصویر ، مشاهده تصاویر زنده و یا playBack ( بازپخش ) میباشد. همینطور میتوان با ساخت نام کاربری های متفاوت در دستگاهای ذخیره ساز ، دسترس بودن افراد مختلف به کانال ها و یا تصاویر خاصی محدودیت ایجاد کرد. یکی دیگر از قابلیت های Two Way Talk میباشد که این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا از راه دور با افراد حاضر در آن محل دوربین مداربسته صحبت و یا صدای آنهارا شنید. همینطور ذخیره سازی تصاویر بر روی یک سرور و یا کلاینت از راه دور نیز این امکان وجود دارد.

 

به طوری کلی میتوان بیان کرد که قابلیت های کنترل از راه دور دوربین مداربسته میتواند مارا از وقایع محیط مطلع کند. این اطلاعات میتواند به صورت : فرستادن صدای هشدار به نرم افزار ها و یا اپلیکیشن های انتقال تصویر و یا ایمیل انجام شود. در این زمان اشخاص میتوانند در سریعترین زمان ممکن ، تجاوز به محیط و یا سرقت را به نیروی پلیس اطلاع دهد.

 

بیشتر سیستم های مداربسته جدید ، امکان تشخیص آتش سوزی ، نشت آب و گاز ، تشخیص دمای محیط و غیره را دارند. این امکانات میتواند از راه دور کاربران را مطلع سازند تا اقدامات پیشگیرانه در خصوص رخداد حوادث مهیب صورت گیرد.

 

از چند روش میتوان دوربین مداربسته خود را از راه دور انجام دهیم؟


به طور کلی روش های زیادی برای گرفتن و دریافت تصاویر از راه دور وجود دارد میتوان به عنوان مثال اشاره کرد به : آی پی استاتیک ، P2P ، ساتا. این روش ها برای تفکیک دستگاها با برند های مختلف سیستم نظارت تصویری ، در سایت نگاه هوشمند از طریق فیلم آموزشی ارائه شده اند و یا با تماس با کارشناسان ما از این روش ها به صورت رایگان مشاوره گرفت.

کنترل کردن دوربین مداربسته از راه دور

اتصالات فیزیکی لازم به منظور مشاهده تصاویر را چگونه می توان اعمال کرد؟


به منظور این کار ، نیاز میباشد تا ارتباط فیزیکی بین منبع تامین کننده اینترنت و یا مودم ، و دوربین مداربسته تحت شبکه یا دستگاه ذخیره ساز برقرار شود. به طور کلی ، این ارتباط از طریق پورت شبکه و با استفاده از کابل شبکه مناسب و استاندارد انجام میشود.

واتس آپ نگاه هوشمند