شرایط نگهداری کردن از دوربین مداربسته

شرایط نگهداری کردن از دوربین مداربسته

تاریخ انتشار : 1401.09.18

سیستم های نظارت تصویری ، برای ما عاملی بازدارنده از وقوع جرایم و اتفاقات ناگوار میباشد. به همین خصوص باید در خصوص نگهداری از دوربین مداربسته اقداماتی لازم انجام شود ، تا برای همیشه و به طور دائم به کار خود ادامه دهند. در این خصوص ما نکاتی را در خصوص نگهداری از سیستم های امنیتی ارائه میکنیم.

 

لنز های دوربین مداربسته را تمیز کنید


یکی از اجزا یک دوربین ، لنز آن میباشد ، به این خاطر که نقش به سزایی در ارائه تصویر مناسب دارد. به همین خاطر نیاز میباشد تا به صورت دوره ای تصاویر دوربین را بررسی کرد و همیشه سعی بر این داشته باشید تا لنز های دوربین مداربسته خود را در خارج و داخل خانه بررسی کنید تا اطمینان خاطر شوید که لنز این دوربین ها همیشه تمیز هستند. لنز دوربین مداربسته باید از هرگونه : گر و غبار ، لکه و …. عاری از کثیفی باشد. برای از بین بردن کثیفی لنز ها میتوانید از پارچه لنز استفاده کنید. به این خاطر که هر خط و خش بر روی لنز دوربین ، موجب گرفتن تصویر نامناسب و با وضوح پایین میباشد.

شرایط نگهداری کردن از دوربین مداربسته

دوربین مداربسته و محیط آن


یکی دیگر از روش های نگهداری از سیستم نظارت تصویری ، تمیز نگه داشتن محیط اطراف آن میباشد. بهتر است درختان ، گیاهان و بوته ها را تمیز کنید تا از دید دوربین مداربسته خارج شوند و مانع آن نشوند. ممکن میباشد بوته ها و درختان هرز باعث شوند دوربین به درستی کار خود را انجام ندهد.
به این منظور بهتر میباشد به صورت هفته ای یک بار دوربین مداربسته خود را کنترل و بررسی فرمایید. این کنترل کردن باعث میشود چیزی مانع دید سیستم دوربین مداربسته شما نشود.

 


قرار گرفتن محل دوربین


نکته ای دیگر و مهم در نگهداری سیستم های نظارت تصویری ، توجه داشتن به محل نصب آن میباشد. بهتر است دوربینی را انتخاب کنید که سازگاری لازم با محل نصب شما را داشته باشد. به طور مثال : اگر محل شما باعث میشود که دوربین مداربسته در معرض باران یا برف ، گرد و غبار قرار گیرد ، پس شما باید از دوربینی استفاده کنید که از استاندارد IP67 پشتیبانی کند. به این خاطر که نصب دوربینی عاری از این قابلیت در همچین محیطی باعث آسیب های جدی ای به دوربین شما وارد میکند. در حال حاضر برند هایی نظیر : دوربین مداربسته کی دی تی ( kdt ) ، ایمن آرا از این قابلیت پشتیبانی میکنند.

 

شرایط نگهداری کردن از دوربین مداربسته

 

کنترل کردن زنگ زدگی


همیشه سعی کنید در هر زمانی زنگ زدگی را مورد بررسی قرار دهید. اگر سیستم نظارت تصویری شما دچار زنگ زدگی شده باشد و شما در زمان مناسب متوجه آن نشوید ممکن است آن دوربین خراب شود.البته دوربین های مداربسته حال حاضر از قابلیت IP67 پشتیبانی کرده و در مقابل عوامل خارجی بسیار مقاوم میباشند.

 

اتصال درست کابل ها


کنترل و بررسی کردن تمامی اتصالات دوربین مداربسته ، مخصوصا کابل هایی که به دوربین و مانیتور متصل هستند. بررسی کردن این کابل ها به طور منظم ، باعث میشود تا از خراب شدن کابل و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری شود. به همین دلیل کنترل کابل ها یکی از مهمترین نکات در نگهداری دوربین مداربسته میباشد.

 

شرایط نگهداری کردن از دوربین مداربسته

 

کنترل کردن منبع تغذیه


یکی دیگر از مهمترین روش های نگهداری ، کنترل کردن منبع تغذیه میباشد. با این روش شما از عملکرد صحیح سیستم مداربسته خود مطلع میشود. خیلی زمان دیده شده که اغلب کاربران خرابی منبع تغذیه خود را متوجه نشدند و در زمان های مهم و حساس ، تصاویر ضبط نشده و باعث به وجود آوردن خسارات جبران ناپذیر شده است.

 


کنترل از عملکرد درست دستگاه ذخیره ساز


یک مورد دیگر در نگهداری سیستم نظارت تصویری خود که خیلی حائز اهمیت میباشد ، کنترل کردن از عملکرد صحیح و درست دستگاه ذخیره ساز است. باید به صورت دوره ای : تصاویر بازپخش و لایو ، عملکرد فن ، تاریخ و ساعت و … مورد بررسی قرار بگیرد. به این خاطر که اصول مهم در نگهداری از دوربین مداربسته ، تنظیم زمان و تاریخ دوربین میباشد. زمان و تاریخ دقیق ، بسیار ضروری و مهم است چرا که شما از رویداد ها و اتفاقات در تاریخ و زمان رخ داده آن مطلع میشود. حتی اگر بخواهید چیزی را جست جو کنید از طریق تاریخ و ساعت آن دسترسی راحتتری برای شما دارد. همینطور باید آن را به صورت منظم تمیز و مرتب کنید. برای تمیز کردن یک دستگاه ذخیره ساز میتوانید از یک پارچه تمیز استفاده کنید.

 

شرایط نگهداری کردن از دوربین مداربسته

 

 حافظه هارد دیسک را بررسی کنید


یک نکته دیگر در نگهداری دوربین مداربسته ، برسی هارد دیسک آن میباشد به این خاطر که هارد دیسک وضیفه دارد تا وقایع و اطلاعات دوربین را ثبت و ذخیره کند. به همین خاطر هارد دیسک یکی از مهمترین اجزا در سیستم دوربین مداربسته میباشد و نیاز میباشد. برای اینکه اطلاعات جدید اضافه شود و اطلاعات قبلی به تدریج حذف شوند بهتر از تنظیمات هارد دیسک خود را روی Overwrite قرار دهید.

 

روشنایی محیط نصب دوربین


و در آخر میرسیم به یکی از ویژگی های ضروری و لازم برای ارائه تصویر مناسب ، روشنایی محیط پیرامون چرا که نبود نورد کافی و غیر استاندارد میتواند موجب اختلال در گرفتن تصاویر شود.

 


کلام آخر

ما در این مقاله سعی بر این نمودیم که شما را از ساده ترین روش ها برای نگهداری از دوربین مداربسته را توضیح دهیم. با این حال کارشناسان نگاه هوشمند به منظور مشاوره گرفتن در رابطه با اطلاعات بیشتر ، میتوانید به صورت رایگان با ما در ارتباط باشید.

واتس آپ نگاه هوشمند