عوامل مرتبط با قیمت دوربین مداربسته

عوامل مرتبط با قیمت دوربین مداربسته

تاریخ انتشار : 1402.01.08


در‌حالتی که قصد خرید دوربین مداربسته برای منزل یا این که دفتر خویش را دارید، مطمئنا حین جستجو در وبسایت های خرید آنلاین دوربین مداربسته، اختلاف قیمت شایان توجه در فروش دوربین های مداربسته ای که به ظاهر، صورت یکسانی دارند را دیده اید. اینجاست که یاد یک ضرب المثل سابق میافتیم: \"هر چقدر پول بدی آش می‌خوری!\" البته آیا دوربین مداربسته گرانتر، کیفیت بالاتری داراست؟ چه‌گونه از کیفیت کالا یقین پیدا کنیم؟ چه عواملی بر ارزش دوربین مداربسته اثر میگذارند؟ و چرا می بایست پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته را دانست؟

 

 

ما میخواهیم پرسش پایان را اول از همه جواب بدهیم. همانگونه که در زمینه ی خرید کالاهای امنیتی همچون دوربین مداربسته تحت شبکه تصمیم گیری تنها براساس رنج قیمت کالا کار عاقلانه ای وجود ندارد، صرف هزینه زیاد بابت دوربین مداربسته ای که قرار میباشد کاربرد معمولی ای داشته باشد نیز منطقی نیست. از این رو، پی بردن پارامترهای تاثیرگذار بر ارزش دوربین مداربسته برای مشتریان الزامیست. همه پارامترهایی که به دنبال به آن اشاره می‌کنیم، منجر ارتقا یا کاهش قیمت دوربین مداربسته گردیده و در طی تعیین این محصول ها می بایست در لحاظ شوند.

 

 

 

مارک دوربین مداربسته


در خصوصیات فنی اکثر کالاهای الکترونیکی، اطلاعاتی درباره نوع چیپست ها و کمپانی تامین کننده قطعات تولیدکننده آن ارائه نمیشود. در واقع، تا خودتان فنی نباشید و کالا را باز نکنید نمی دانید در درون آن چه می گذرد و از چه قطعاتی، با چه کیفیتی در ساخت آن استفاده شده میباشد. تولید کنندگان دوربین مداربسته نیز عموما قصد به ارائه اینگونه اطلاعاتی ندارند چون ممکن میباشد براساس سیاست های کمپانی، قطعات تولید کننده محصول ها در بازه زمانی وقتی مختلف از تعدادی مارک گوناگون حمایت گردند. به عنوان مثال یکی‌از عامل ها تعیین کننده قیمت دوربین مداربسته، سنسور تصویر آن میباشد، بهترین دوربین های مداربسته، سنسور تصویر خود را از برندهای برتری همچون Sony ، OmniVision و Aptina مدد می نمایند، و یا این که اکثر وقت ها چیپست های پذیرش گردیده دوربین مداربسته از برندهای HiSilicon ، Ambarella و Ingenic و کی دی تی ( Kdt )هستند.

 

در شرایطی که در دوربین مداربسته ای با رزولوشن 4K از سنسور تصویر بی چگونگی مصرف شود، هنگام مقایسه تصویر آن با دوربین مداربسته 4K حقیقی و واقعی، اختلاف کیفیت تصویر دو دوربین را میتوانید به وضوح ببینید. همینطور دوربین مداربسته ای که از قطعات ارزان قیمت و نادر چگونگی تشکیل‌شده باشد، توان فشرده سازی درست ویدئوی 4K را نداشته و ممکن میباشد تصویر آن پی درپی در گیر اعوجاج و افت چگونگی گردد. لذا سفارش میشود که مشتریان از برندهای دارای اعتبار دوربین مداربسته خریداری نمایند، چرا‌که خرید از مارک دارای اعتبار چگونگی و کارایی آن را ضمانت کرده و به مشتری تصدی خاطر میدهد.

 

برندهای خوش اسم بازار نظارت تصویری، با اعمال آزمایش و تست های گوناگون بر روی تولیدها خویش از چگونگی فرآورده و طول عمر آن یقین نتیجه ها می نمایند.

 

 قیمت دوربین مداربسته

 


تکنولوژی دوربین مداربسته


روی هم رفته دوربین های مداربسته از نگاه تکنولوژی به دو گروه آنالوگ و IP تقسیم بندی میگردند. دوربین های مداربسته IP به جهت برخورداری از تکنولوژی و چگونگی ایجاد کرد فراتر، معمولا گرانتر از دوربین های آنالوگ می‌باشند. در دوربین های مداربسته آنالوگ نیز، دوربین آنالوگ HD رنج قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ ساده دارا هستند.

شاید قیمت های تحت و مهیج بعضی از دوربین های مداربسته، مشتریان را ترغیب به خرید این تولیدات نماید، البته نباید فراموش کرد که در شرایطی که قصد از سپرده گذاری برای خرید سیستم نظارتی، به کار گیری زمان بر زمان از آن میباشد، منطقی وجود ندارد که چگونگی را فدای قیمت اول کرده و بعد دردسرهای تعمیر و جایگزینی را متحمل شد.

 

 

 

رزولوشن دوربین مداربسته


یکی‌از فاکتور تاثیرگذار در قیمت دوربین مداربسته، رزولوشن آن میباشد. دوربین های مداربسته با رزولوشن Ultra HD قدرتمند به تصویب تصاویری با وضوح و جزئیات بسیار بالا می باشند. در یک‌سری سال اخیر تکنولوژی مگاپیکسل در دوربین های IP توسعه و گسترش قابل توجهی داشته و منجر گردیده که‌این محصول ها در دسترس تر و ارزان تر از قبلی ارائه گردند. با این وجود، همچنان اختلاف قیمت فی مابین دوربین های مداربسته Ultra HD و سبک های 2MP و 3MP وجود داراست. یکی رویکرد های ذیل آوردن هزینه های پروژه این میباشد که در نقاط پراهمیت همچون ورودی/خروجی ها از دوربین های Ultra HD به کارگیری کرده و در بقیه نقاط دوربین هایی با رزولوشن تحت تر را به فعالیت ببرید.

 

 

 

لنز دوربین مداربسته


از سایر موردها تاثیرگذار در قیمت دوربین مداربسته، نوع لنز آن میباشد. دوربین مداربسته از نگاه نوع لنز به دو تیم ثابت (Fix) و متغیر (Varifocal) تقسیم بندی میشود.

 

دوربین مداربسته لنز ثابت دوربین های مداربسته لنز ثابت معمولا دارنده مسافت کانونی 2.8، 4.0 یا این که 6.0 میلی متر می‌باشند. میدان رویت کرد شما متعلق به نوع لنزیست که تعیین میکنید (لنز واید یا این که تله). هرچه عدد لنز بیشتر باشد لنز شما تله تر میباشد یعنی ناحیه کوچک تری را مشاهده می‌کنید ولی سطح جزئیات بیشتر میباشد.

 

دوربین مداربسته لنز متغیر این نوع دوربین مداربسته معمولا مسافت کانونی در بین 2.8 تا 12 میلی متر داراست. شما با تغییر تحول مسافت کانونی می‌توانید میدان رویت کرد دوربین مداربسته را تغییر و تحول دهید.

 

 

دو نوع دوربین لنز متغیر داریم

لنز متغیر دستی

لنز متغیر موتورایز

 

 

در نوع اولیه برای تغییر تحول میدان مشاهده کرد، دسترسی فیزیکی به دوربین مداربسته الزامیست البته در نوع دوم از روش بدور می قدرت میدان رویت کرد دوربین را تغییر و تحول بخشید.


درصورتی که ایفا عملیاتی ظریف، همچون خواندن پلاک وسایل نقلیه و یا این که تصویب جزئیات بالا از رخ اشخاص را در لحاظ دارید، دوربین های مداربسته لنز متغیر کارآیی بیشتر خواهد داشت. ولی در شرایطی‌که میدان روئت کرد اثبات و کلی برای شما کفایت می نماید، مثل تحقیق بر تردد اشخاص در لابی بالابر، به کارگیری از دوربین مداربسته لنز اثبات به صرفه و معدود هزینه خیس میباشد.

 

 

 

خصوصیت های توسعه یافته ارتقا چگونگی تصویر


برخی از خصوصیت های ارتقا تصویر سبب ارتقاء قیمت دوربین مداربسته میگردد، به صورت نمونه دوربین مداربسته ای با WDR دشوار افزاری ارزش بالاتری داشته و برای قوانینی کاربرد دارااست که اختلاف نوری بسیار زیاد دور و بر، تصویر برداری را با اختلال مواجه می نماید.

 

از سایر خصوصیت های توسعه یافته برای ارتقا تصویر می شود به تصویر برداری رنگی در شب اشاره نمود. دوربین مداربسته ای که‌این امکان را داشته باشد مجهز به سنسور تصویر خاصی بوده که رنج قیمت آن را بالا می‌برد.

 

 خرید دوربین مداربسته

 

قابلیت و امکان های هوشمند دوربین مداربسته


امکان های هوشمند دوربین مداربسته که به آن آنالیتیک نیز گفته می‌شود انواع مختلفی داشته و تنوع آن با دقت به مارک و نوع دوربین مداربسته مختلف میباشد. به صورت نمونه در دوربین های هوشمند مارک یونی ویو ، 8 قابلیت و امکان هوشمند مثلا

 

تشخیص ورود به ناحیه غیر مجاز (Intrusion Detection)
تشخیص عبور از خط (Crossline detection)
شمارنده اشخاص (People Count)
تشخیص صدا (Audio Detection)
تشخیص تغییر و تحول صحنه (Scene Change)
تشخیص رخ (Face Detection)
تشخیص خطای فوکوس (Defocus Detection)
تعقیب خودکار مبحث (Auto Tracking) وجود دارااست.

 

قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته، با شناسایی بلادرنگ واقعه و ارسال پیام هشدار به مخاطب، از وقوع اتفاق و اثار آن گاه خودداری می نمایند، به صورت نمونه در صورتی دوربین مداربسته نصب گردیده در حیاط خانه شما مجهز به قابلیت و امکان هوشمند ورود به حیطه غیر مجاز باشد، چنانچه شخصی با مقصود سرقت قصد پرش از دیوار و ورود به ایوان را داشته باشد، دوربین مداربسته پیش از وقوع رخداد با ارسال پیام هشدار شما‌را باخبر می نماید. به طور طبیعی دوربین های مداربسته هوشمند نسبت به دوربین های ساده سختی ارزش بالاتری دارا هستند.

 

 

 

حرف آخر


در هنگام خرید دوربین مداربسته، نظر کردن برخی از مورد ها اشاره گردیده در ابتدا همچون دوام و چگونگی تشکیل داد فرآورده اجتناب ناپذیر بوده و شدیدا تاکید میشود. ولی وجود بقیه خصوصیت و تکنولوژی ها بستگی به نمایش و کاربرد دوربین مداربسته دارااست، براین اساس توصیه می شود که پیش از تعیین کالا نیازهای خویش و محل نصب دوربین را تعیین و برآورد نمائید.

واتس آپ نگاه هوشمند