دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟ مزایا و معایب

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟ مزایا و معایب

تاریخ انتشار : 1402.02.23

دوربین مداربسته آنالوگ یکی از روش‌های قدیمی برای نصب دوربین‌های مداربسته است. در این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد دوربین مداربسته آنالوگ و مزایای و معایب آن پرداخته می‌شود.

 

 

دوربین مداربسته آنالوگ چیست ؟


دوربین مداربسته آنالوگ که به طور مختصر به عنوان AHD ظاهر می‌شود، روند دیجیتالی را به کاهش می‌آورد و از ساختار آنالوگ چیپ‌سی و دوربین استفاده می‌کند. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر صافی و روشنی با کیفیت بالا را با فاصله عمودی ۱۰۸۰p ارائه دهند.

 

دوربین مداربسته آنالوگ

 

مزایا و معایب دوربین مداربسته آنالوگ


مزایای دوربین مداربسته آنالوگ عبارتند از:

هزینه کمتر: دوربین‌های مداربسته آنالوگ ارزان‌تر از دوربین‌های مداربسته شبکه هستند.

راه اندازی آسان: دوربین‌های مداربسته آنالوگ نیاز به کانفیگ خاص ندارند و برخلاف دوربین‌های مداربسته شبکه، قابلیت نصب و راه اندازی آن‌ها بصورت خودکار است.

کیفیت بالا: با این که دوربین مداربسته آنالوگ به طور آنالوگ عمل می‌کند، همچنین می‌تواند تصاویر با کیفیت بالا ارائه دهد.

 

دوربین مداربسته آنالوگ

 

اما معایب دوربین مداربسته آنالوگ عبارتند از:

 

محدودیت انتقال اطلاعات: انتقال تصاویر از طریق کابل مشکلاتی مانند فاصله بین دوربین و دستگاه ضبط، تداخل های سیگنال الکتریکی موجود در کابل و قابلیت ضعیف ارتباط شبکه دارد.

 

نیاز به تعداد کابل‌های بالا: بهترین نحو برای بهبود کیفیت تصویر به نصب دوربین‌های بیشتر و نیز کابل جهت انتقال تصاویر نیاز دارید .

 

 

 

نحوه نصب دوربین مداربسته آنالوگ


برای نصب دوربین‌های مداربسته آنالوگ نیاز به چندین مرحله است. در ابتدا نیاز به کابل مناسب ، با کیفیت بالا و بسیار قابل اعتماد برای انتقال تصاویر و کامپیوتری می باشد؛ سپس به کمک یک نرم افزار مناسب و دستگاه ضبط تصویر به مرحله نصب دوربین و تنظیمات مرتبط با رزولوشن و رنگ می‌رسیم.

 

 

 

جمع‌بندی


در کل ، دوربین مداربسته آنالوگ نسبت به دوربین‌های دیجیتال شبکه بسیار راحت تر و هزینه کمتری دارند. با این حال ، محدودیت هایی در انتقال داده و نیز تعدادی کابل برای ارتباط در میان دوربین ها و دستگاه های ضبط مدیریتی نیاز است. برای اطلاعات بهتر، نیاز است تا بر روی نوعی از دوربین ها و همچنین محیط شما پیش از نصب کامل این دوربین برای ماشین های ایمنی معاینه و تحقیق کنید.

واتس آپ نگاه هوشمند