تفاوت و بررسی پورت SATA و ESATA

تفاوت و بررسی پورت SATA و ESATA

تاریخ انتشار : 1401.09.18

همانطور که در جریان هستید ، دستگاه های ذخیره ساز مانند NVR و DVR دارای اجرای مختلفی هستند. هر کدام از این اجزاها دارای عملکرد خاصی میباشند. به طور معمول پورت هایی در پشت و جلو دستگاهای ذخیره ساز تعبیه شده است، که برای استخراج و انتقال اطلاعات از دستگاه مورد استفاده قرار میگیرند. پورت های مهم یک دستگاه ذخیره ساز ، ESATA و SATA میباشد. در این مطلب ما این پورت ها رو مورد بررسی و تفاوت های آنها را بیان میکنیم.

 

کاربرد پورت های SATA و ESATA


اگر بخواهیم به زبان ساده کاربرد این پورت ها را بیان کنیم ، برای سهولت استفاده از لوازم جانبی مانند هارد های اکسترنال و یا غیر اکسترنال قرار میگیرد. برای ذخیره سازی اطلاعات و پشتیبان گیری بر روی هارد از پورت های ESATA و SATA استفاده میکنیم. سرعت بالای این پورت ها باعث میشود تا تمامی تصاویر دوربین به صورت آنلاین و بدون کندی ذخیره شوند.

 

تفاوت و بررسی پورت SATA و ESATA

 

تفاوت در پورت های ESATA و SATA  در چیست؟


کلمه SATA مخفف شده عبارت “ Serial Advanced Technology Attachment ” و به معنی تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. برای انتقال دهی داده از برد اصلی به هارد درایو از این تکنولوژی استفاده میشود. از مهمترین وظیفه یک سیستم دوربین مداربسته و نظارت تصویری ذخیره سازی تصاویر میباشد ، که برای اینکار باید تجهیزات مناسب و لازم مانند : کابل تغذیه هارد ، هارد مناسب ، پوورت ساتا و ساتا تهیه شود. پورت ساتا و کابل آن دارای پین های متفاوتی میباشند.

 

ESATA مخفف شده عبارت “External SATA” میباشد و به صورت کلی همان تکنولوژی SATA است. ولی تفاوت آن در انتقال اطلاعات برو روی هارد های اکسترنال انجام میگیرد. در این تکنولوژی سرعت بالاتری را نسبت به SATA تجربه خواهید کرد و به این علت میباشد که این تکنولوژی همان SATA است ولی فقط اطلاعات بر روی هارد اکسترنال انجام میشود. چون در این تکنولوژی اطلاعات کد گذاری نمیشود ، سرعت ذخیره اطلاعات زیاد میباشد.

 


تفاوت در پورت های آنها در این است که پورت SATA هر دو داخلی میباشد ولی ESATA یک پورت داخلی و خارجی است. ذخیره سازی اطلاعات از طریق همین پورت ها امکان پذیر میباشد. شرکت های بزرگ نظارت تصویری در حال حاضر دستگاهای خود را با تکنولوژی ESATA ارائه میکنند تا عملیات بک آپ گیری و ذخیره طولای مدت بیشتری را با سرعت تجربه کنید.

 

تفاوت و بررسی پورت SATA و ESATA

 

راهکار نگاه هوشمند در ESATA


نگاه هوشمند راهکار به خصوصی را برای ذخیره تصاویر در مدت زمان بیشتر ارائه کرده است و آن راهکار دستگاه ESS میباشد ، که با استفاده از پورت ESATA دستگاه را به هارد های بیشتری اتصال میدهید.اگر محل نصب در پروژه، نیازمند ذخیره سازی اطلاعات در زمان طولانی میباشید ، به شما توصیه میکنیم که دستگاه ذخیره ساز شما قابلیت پشتیبانی تعداد هارد های بالا و فشرده سازی تصویر با فرمت H.265 را داشته باشد.

 

تفاوت و بررسی پورت SATA و ESATA

 

نتیجه گیری

همینطور که در بالا شرح دادیم ، تفاوت اصلی بین ESATA و SATA در این میباشد که SATA هر ددو پورت داخلی میباشد ولی ESATA یک پورت داخلی و یک پورت خارجی است. و همینطور در ESATA به دلیل رمز گذاری نکردن اطلاعات ، دیتاها با سرعت بیشتری منتقل میشوند.

واتس آپ نگاه هوشمند