نرم افزار شمارنده افراد دوربین مداربسته چگونه عمل میکند؟

نرم افزار شمارنده افراد دوربین مداربسته چگونه عمل میکند؟

تاریخ انتشار : 1402.02.09


پی بردن آمار و داده ها دقیقی از میزان تردد مشتریان در ساعتها مختلفی از شبانه روز در مرکزها و فروشگاه های گران قدر می‌تواند کمک شایانی به روش مدیریت و ارائه سرویس ها متناسب با نیاز مشتریان داشته باشد.

 

همینطور وقوع حوادثی مانند ز‌لزله آتش سوزی و … نیز بر لزوم وجود سیستم های پردازش تصویر جهت رسیدگی بر رفت و آمد در مرکزها تجاری بزرگ میافزاید. قابلیت و امکان شمارش اشخاص دوربین مداربسته، یکی یک‌سری خصوصیت تکنیک پردازش تصاویر میباشد که تکنولوژی آن در بعضا از دوربین های مدار بسته تحت شبکه، تعبیه شد‌ه‌است.

 

این ویژگی روش حلی شگفت انگیز و دارنده خصوصیت های هوشمندانه ای میباشد که قادر است انتخابی ایده آل برای بخش اعظمی از مرکزها و ارگانهای بزرگ با لزوم شمارش اشخاص یا این که مشتریان، باشد.

 

شمارش اشخاص دوربین مداربسته

 


شمارش اشخاص دوربین مداربسته چیست؟


امکان شمارش افراد دوربین مداربسته یا این که به عبارتی People Counting، یکی چند خصوصیت تکنیک پردازش تصاویر یا VCA میباشد. VCA مخفف عبارت video content analytic میباشد. این قابلیت و امکان راه حلی شگفت انگیز و دارنده خصوصیت های زیرکانه ای میباشد که قادر است انتخابی ایده آل برای بخش اعظمی از مرکز ها و سازمانهای بزرگ با لزوم شمارش اشخاص یا این که مشتریان، باشد.

 

 

 

کاربرد امکان شمارش اشخاص

 


شمارش اشخاص دوربین مداربسته، یکی دسته خصوصیت های دوربین های اسمارت یا هوشمند میباشد. دوربین های با امکان شمارش اشخاص معمولا به طور عمودی در ورودی هتل ها، سوپر مارکت ها، موزه ها و … نصب میگردند.

 

این دوربین ها میتوانند تعداد اشخاصی را که به جای مورد نظر وارد و یا این که از آن بیرون میگردند، شمارش کرده و در زمان حقیقی به اکران بگذارند. از سایر قابلیت و امکان های VCA می شود به Traffic monitoring(جهت تشخیص توقف وسایل نقلیه، مانع های ترافیکی، حرکت وسایل نقلیه در مغایر جهت و…)، Motion detection(قابلیت و امکان تشخیص جنبش)، Face Detection (امکان تشخیص فیس) و … اشاره کرد.

 

دوربین هایی از این دست مجهز به پردازنده های تصویری قادر می باشند در نتیجه رنج قیمتی بالاتری نسبت به بقیه دوربین های ساده دارا‌هستند.

 

شمارش اشخاص دوربین مداربسته

 


الگوریتم شمارش اشخاص در دوربین های نفر شمار


مکانیسم شمارش اشخاص مطابق الگوریتم های خاص تولید شده در دستگاه، شکل می‌گیرد. این الگوریتم ها خود بر محور عواملی همانند پارامتر های ظاهری مشترک در اشخاص تعریف‌و‌تمجید میگردند.

 

به عنوان مثال می توان بر مبنای تعداد دست و پای هر آدم و یا این که عرض شانه و … می توان تعداد اشخاص را سازوکار کارایی آن به‌این گونه میباشد که به عنوان مثال در جای متبوع مانند درب ورودی مغازه، یک خط ذهنی در لحاظ گرفته می گردد. به طوریکه با عبور اشخاص از این خط فرضی دستگاه آن را بعنوان یک رفت یا این که یک آمد در حیث می‌گیرد.

 

همینطور دستگاه این قابلیت و امکان را دارااست که جهت تکان اشخاص را نیز مبتنی بر پردازش تغییرات جان دار در تصویر گزینه پژوهش قرار دهد. پس می اقتدار جهت تکان را نیز برای دستگاه معین کرد تا فقط اشخاصی که وارد یا این که بیرون می‌شوند شمارش شوند.

 

شمارش اشخاص دوربین مداربسته

 


مزایای سیستم شمارش اشخاص


شمارش لحظه ای تعداد حقیقی مشتریان که قابلیت مقایسه تعداد اشخاص مراجعه کننده را در حین هفته با اواخر هفته میسر می سازد.
قابلیت تشخیص ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را فرآهم می نماید.
هدفمندی و استراتژی های بازاریابی را بهبود میبخشد.
قابلیت و امکان رسیدگی بر توزیع نیروی های انسانی را فرآهم می نماید.

 

 

 


با اعتنا به اینکه هر فناوری دارنده درصدی از میزان اشتباه است می توان اعلام‌کرد که حداکثر توجه در شمارش اشخاص مطابق نوع و سبک دوربین های تحت شبکه با قابلیت و امکان شمارش اشخاص یا این که people counting در حدود 98 درصد میباشد. دوربین مداربسته Kdt , دوربین مداربسته ایمن آرا و … به عنوان مثال بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار، می‌باشند.

 

 

 


کلام آخر


براین اساس، قابلیت و امکان شمارش اشخاص یک خصوصیت خوب برای در اختیار گرفتن تراکم جمعیت در یک اطراف، کنترل تردد اشخاص به مرکز های تجاری، فروشگاه ها و اطراف های حساس، تنظیم گزارش های جامع از معیار ورود اشخاص به فروشگاه ها و … آیتم استفاده قرار می‌گیرد.

واتس آپ نگاه هوشمند