شیشه هوشمند چیست؟ کاربرد شیشه هوشمند

شیشه هوشمند چیست؟ کاربرد شیشه هوشمند

تاریخ انتشار : 1402.01.24


یکی‌از قشنگ ترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی، شیشه است. شیشه ها که از زمان های قبلی آیتم به کار گیری بشر ها بوده اند، امروزه با توسعه تکنولوژی تنوع بخش اعظمی پیدا کرده اند. یک کدام از خاص ترین انواع شیشه ها، شیشه هوشمند است که در‌پی مقاله به توضیح بیشتر راجع به آن خوا‌هیم پرداخت:

 


شیشه های ساده یا خام، به جهت مقاومت و استحکام کم، محدودیت های زیادی در استفاده دارند. این زمینه سبب ساز گردیده‌است تا با توسعه تکنولوژی، بشر به ساخت شیشه های مقاوم تر و کاربردی تر اندیشه نماید. امروزه با پیشرفت مراحل تشکیل داد شیشه و فعالیت های مرتبط با آن مانند شیشه بری، فناوری های جالب و هیجان انگیزی برای ساخت شیشه به کارگیری می‌شود.

 

 

 

شیشه هوشمند چیست؟


پنجره هایی را تصور کنید که با دقت به معیار تابش نور و روشنایی خورشید، تیره و یا این که روشن تر گردیده و از این شیوه در مصرف انرژی صرفه جویی می نمایند. به صورت نمونه در فصل های گرم سال، مات گردیده و از ورود روشنایی خورشید به درون و گرم تر شدن دور و اطراف دوری می نمایند. همچنین در فصل های فصل‌پاییز و فصل‌زمستان به بالاترین معیار شفافیت رسیده تا همگی انرژی نوروروشنایی خورشید را به درون منتقل نمایند.

 

شیشه هوشمند


شیشه های هوشمند این قابلیت را برای شما آماده می نمایند. سطح شیشه های هوشمند هنگام تولید در کارگاه با استفاده از یک لایه اشعه ماورا بنفش پوشانده می‌شود. وجود این لایه سبب می‌گردد تا بتوان از شیشه در صورت نیاز برای اکرانکلیپ ها و تصاویر نیز بهره برد. شیشه های هوشمند این قابلیت و امکان را دارا‌هستند که با به کارگیری از جریان برق وضعیت مات و یا این که روشن پیدا نمایند، به همین عامل بعضی وقت ها به شیشه های هوشمند، شیشه تغییر‌و تحول پذیر نیز گفته می گردد.

 

 

 

خصوصیت شیشه های هوشمند


شیشه های هوشمند دارنده خصوصیت و امکان های مخصوص متعددی می‌باشند که منجر کاربردی شدن این شیشه امروزی گردیده‌است. به‌دنبال به تحقیق یک‌سری آیتم از مهم‌ترین خصوصیت شیشه های هوشمند میپردازیم:

 

قابلیت تهیه و تنظیم واحد سنجش شفافیت شیشه
دوری از داخل شدن اشعه های مضر روشنایی خورشید
عایق بودن در قبال عبور صدا و حرارت
ایمنی و مقاومت بالا در قبال ضربه و فشار
هزینه مطلوب و مراقبت ارزان
قابلیت و امکان به کارگیری تحت عنوان پنل تبلیغاتی، کاغذ اکران، جدا کننده و …

 

 


کاربرد شیشه هوشمند


با دقت به خصوصیت هایی که برای شیشه هوشمند بیان شد، به طبع میتوانید پیش بینی بزنید کاربرد این شیشه چقدر میتواند کبیر باشد. شیشه های هوشمند ضمن اینکه میتوانند در مدیر مصرف انرژی بسیار موءثر باشند، در به دست آوردن وضعیت معاش امروزی و ریلکس نیز امداد کننده خواهند بود. در ایجاد کرد شیشه های هوشمند از چهار تکنولوژی الکتروکرومیک، کریستال مایع، ذره های آویزان و مواد ترمودینامیک به کارگیری می‌شود. به‌دنبال به تحقیق یکسری آیتم از کاربرد های شیشه هوشمند خوا‌هیم پرداخت:

 

شیشه هوشمند

 

چینش شیشه ای


یکی‌از کاربردهای شیشه هوشمند در ایجاد کرد دکورا سیون داخلی منزل میباشد. به صورت نمونه برای تشکیل داد دیوار گرمابه و اتاق ها می قدرت از این نوع شیشه استفاده نمود تا خلال ساخت و ساز یک چیدمان شیشه ای و خوشگل، بتوانید با عوض کردن موقعیت شیشه از روشن به مات، حریم فردی خویش را نیز نگهداری نمایید. ضمن منازل مسکونی، در بخش اعظمی از شرکتهای و اداره ها، از شیشه های هوشمند برای جداسازی محیط استفاده می‌شود. با شیشه هوشمند می قدرت در طول دلخواه شیشه ها را مات کرده و فضا به طور کامل محرمانه ساخت و یا این که در مواقع نیاز با روشن کردن شیشه بر کوشش کارگر پژوهش داشت.

 

 

 

درب و پنجره ساختمان


همان گونه که گفته شد یکی‌از دیگر کاربرد های شیشه هوشمند در تشکیل داد پنجره و درب شیشه ای ساختمان ها میباشد. با اعتنا به خصوصیت عایق بودن در قبال حرارت و صوت شیشه های هوشمند، به کار گیری از این شیشه ها در ایجاد کرد ساختمان ها بسیار مطلوب میباشد. و به جهت اینکه میزان شفافیت شیشه های هوشمند را می قدرت تغییر‌و تحول اعطا کرد، تولید حریم محرمانه را به راحتی میسر می نماید.

 

 

 

کاربرد امنیتی شیشه هوشمند


یکی‌از دیگر از جای هایی که شیشه هوشمند در آن بسیار کاربرد دارااست، فضا هایی میباشد که اشیای قیمتی در آن مراقبت میشوند. موزه ها، صرافی ها، طلا جواهرات و جواهر فروشی ها به عنوان مثال این جای ها می‌باشند. با به کار گیری از شیشه هوشمند در اینگونه محل هایی می اقتدار هر فرصت که نیاز بود به دلایل امنیتی با مات کردن شیشه، اشیاء را مخفی کرد. همینطور به جهت عایق بودن شیشه هوشمند در قبال اشعه UV، روشنایی آفتاب نمی تواند به اشیایی که در پشت شیشه هوشمند قرار گرفته اند زخم برساند.

 

 

 

ایجاد حریم فردی با شیشه هوشمند


به کار گیری از شیشه های هوشمند در محل هایی که احتیاج به نصب پرده میباشد نیز مورد بسیار قابل قبولی خواهد بود. به صورت نمونه در اتاق های منحصر به فرد جراحی و یا این که محل استراحت بیماران می اقتدار از شیشه هوشمند به کار گرفت تا ضمن اینکه حریم فردی مریض و پزشکان در حیث گرفته می‌گردد، خطاها بهداشتی مرتبط با نصب پرده و پوشش نیز حل گردد.

 

شیشه هوشمند

 


کاربرد شیشه هوشمند در تبلیغات


به جهت اینکه قابلیت و امکان پخش ویدئو و تصاویر بر روی شیشه های هوشمند وجود دارااست، از آنها می قدرت در مرکز ها تجاری بلندمرتبه بهره برد تا در مواقع نیاز شیشه تحت عنوان اکران دهنده تبلیغات به کاربرده خواهد شد. همینطور با نصب شیشه های هوشمند در دکان ها و مرکزها تجاری می اقتدار روئت کرد و رسیدگی بهتری بر بخش های متفاوت داشت.

 

 

 

عمل آموزشی شیشه هوشمند


از شیشه های هوشمند می اقتدار در جای های آموزشی مانند دانش گاه ها بهره برد، چون بعضی از گونه های این شیشه ها دارنده شیت لمسی و یا این که اصطلاحا تاچ اسکرین هستند که می قدرت برای ارائه مطالب و کنفرانس های علمی، بسیار کاربردی باشد. همینطور از موقعیت مات این شیشه می شود به تیتر وایت پیروزی نیز بهره مند شد.

واتس آپ نگاه هوشمند