راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال

راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال

تاریخ انتشار : 1402.01.20


بیشتر مشاغل برای اینکه در دنیای امروز دیده شوند و تبلیغات پربازده داشته باشند ناچارند از تکنولوژی امروزی به کارگیری کنند. یکی تکنولوژی‌هایی که امروزه بسیار آیتم توجه قرار گرفته میباشد، مانیتورهای صنعتی و ویدئو وال‌ها میباشند.

 

پست حاضر را برای متقاضیانی که قصد تهیه مانیتور صنعتی دارند و اطلاعات کافی راجب مدل های نمایشگر صنعتی و قابلیت و امکان‌های آن ندارند، به عنوان راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال فراهم کرده‌ایم.

 

برای خرید مانیتور صنعتی کیفیت خوب به چه مواقعی بایستی اعتنا کنیم؟
آیا می شود از مانیتور خانگی به جای مانیتور صنعتی استفاده کرد؟
بهترین مارک برای خرید مانیتور صنعتی کدام مارک میباشد؟


شما در‌حالتی که می توانید یک نمایشگر صنعتی یا این که ویدئو وال متناسب با نیاز و میزان دارایی خویش تهیه نمائید که داده ها کافی راجع به خصوصیت‌ها و ویژگی ها مانیتورهای موجود در بازار داشته باشید، براین اساس توصیه می کنیم برای اخذ جواب سؤال خویش تا انتهای این نوشته‌ی علمی همدم ما باشید و یا این که میتوانید با مشاوران ما در شرکت نگاه هوشمند برای اخذ جواب پرسش‌های خویش تماس بفرمائید.

 

 

 

آشنای با اصطلاحات فنی مانیتور صنعتی و ویدئو وال


اینک مانیتورهای متعددی به عنوان برندهای متفاوت(خارجی و داخلی) وارد بازار میگردند. اکثری از این مانیتورها صرفا به خاطر اسم برندشان با قیمت‌های بسیار هنگفت وارد بازار میشوند. در حالتی‌که اکثری از برندها با به عبارتی ویژگی ها فنی و یا این که چگونگی فراتر در قیمت بسیار مطلوب‎تر وجود دارا‌هستند که اکثری از تقاضاکنندگان دور اندیشی مورد نیاز را نسبت بدین نوع مانیتورها ندارند.

 

پیش از معرفی برندهای موجود که در عین باکیفیت از قیمت مطلوب نیز برخوردارند به بعضا اصطلاحات فنی که در هنگام خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال می بایست به آن اعتنا فرمایید، اشاره می کنیم. به عنوان مثال این ویژگی ها فنی:

 

 

زاویه دید
تکنولوژی Digital Signage
ارتفاع عمر بالا
درگاه‌های زیاد
چگونگی تصویر بالا
نور بیشتر


در پی به گستردن و شرح هرمورد از این موارد می پردازیم.

 

 

1- زاویه روءیت کرد در مانیتورهای صنعتی


به زاویه‌ای که با وجود آن شما می توانید سوای افت چگونگی، تصاویر را در مانیتور تماشا فرمایید، زاویه روءیت کرد میگویند. بعضی از انواع مانیتورها این عمل را عالی اعمال می دهند. مانیتورهای با پنل IPS با مزیت زاویه مشاهده کرد گسترده نسبت به دیگر مانیتورها، آیتم مطلوب‌تری می‌باشند.این در حالی میباشد که بیشتر مانیتورهای VA در زاویه دیدهای تند، کیفیتشان شدیدا کاهش پیدا می‌نماید.

 

 

 


2- تکنولوژی Digital Signage در مانیتورهای صنعتی


گذشته به کارگیری از این تکنولوژی مانیتورهای هوشمند قابلیت‌های متعددی داشتند البته مانند کلیه پلتفرم‌های اول، پیچیدگی متعددی داشت. این پیچیدگی‌ها منجر میشد که بخش اعظمی از اشخاص نتوانند حداکثر به کارگیری را از تجهیزات این دستگاه‌ها ببرند و عملا تعداد متعددی از این تجهیزات بلااستفاده می ماند.

 

اینک اکثر زمان ها مانیتورهای صنعتی و تجاری هوشمند LG که مشمول سبک‌های 4K و OLED میگردند از این تکنولوژی به کار گیری می‌نمایند. همینطور این نوع امکان در مانیتورهای صنعتی پنتوس استفاده شده میباشد. برای مثال امکان‌های پلتفرم Digital signage در مانیتورهای صنعتی می‌اقتدار به موردها ذیل اشاره نمود:

 

 

جنبش و گزینش ریلکس‌تر میان مورد‌های متعدد
سرعت و توجه بالا در تشخیص دستگاه‌های متصل گردیده
اشغال فضای کمتر منوی مورد‌ها
گسترش در ردوبدل شبکه
رابط کاربری عالی

 


3- ارتفاع قدمت بالا در مانیتورهای صنعتی و ویدئو وال


مانیتورهای صنعتی قابلیت و امکان کارکرد 24 ساعته در 7 روز هفته (24/7) را داشته و با دقت به‌این قابلیت و امکان ارتفاع قدمت بالا و تا 60.000 ساعت دارا‌هستند. از این رو مورد بسیار قابل قبولی برای مصارف صنعتی و ماهر می‌باشند.

 

 

4- درگاه‌های زیاد و توانایی اتصال به انواع حسگر در مانیتورهای صنعتی


یکی‌از اصلی ترین مزیت‌های ماینتورهای صنعتی نسبت به مانیتورهای خانگی و یا این که بی آلایش توان اتصال به حسگرهای گوناگون در مانیتورهای صنعتی میباشد. نمایشگرهای صنعتی پورت‌های ورودی و خروجی متعددی دارندکه در هنگام خرید می بایست به آن اعتنا فرمائید. این نوع مانیتور برای سهولت اتصال مجهز به سنسورهای فرنگی مانند دماسنج تشخیص جنبش یا این که NFC/RFID میباشد. تعداد پورت‌های مانیتورهای صنعتی بسیار بیشتر از مانیتورهای ساده میباشد. به عنوان مثال این پورت‌ها می‌قدرت به HDMI , DP , VGA , DVI , USB و ... اشاره نمود. روی هم رفته پورت‌های DVI ورودی در مانیتورهای صنعتی به چهار گروه ذیل تقسیم می شود:

 

 

DVI
DVI-A
DVI-D
DVI-I

 


پیرو به گستردن و شرح هر مورد میپردازیم:

 

پورت های اتصال توضیحات
DVI-I حرف آخر این نوع درگاه نشان دهنده کلمه Analog  بوده و برای انتقال داده‌های آنالوگ طراحی شده است. مانیتورها و نمایش دهنده‌هایی که اساس کار آن‌ها سیگنال‌های آنالوگ است از این نوع درگاه استفاده می‌کنند. این نوع درگاه برای سازگارسازی با درگاهVGA  طراحی شده است یعنی هر دو کانال همگام سازی عمودی و افقی و سه کانال انتقال ویدئو وجود دارد.
DVI-D حرف آخر این نوع درگاه نشان دهنده کلمه Digital بوده و برای انتقال داده‌های دیجیتالی طراحی شده است. مانیتورها و نمایش دهنده‌هایی که اساس کار آن‌ها سیگنال‌های دیجیتالی است از این نوع درگاه استفاده می‌کنند. DVI-D  خود به دو نوع Single link   و Dual link  تقسیم می‌شود.
DVI-I حرف آخر این نوع درگاه نشان دهنده کلمه Integrated  بوده و برای انتقال داده‌های دیجیتالی و آنالوگ به صورت همزمان و بدون تداخل سیگنال‌هایشان طراحی شده است. مانیتورها و نمایش دهنده‌هایی که از هر دو نوع سیگنال‌ها پشتیبانی می‌کنند معمولاً دارای این نوع درگاه هستند.DVI-I  خود به دو نوعSingle link  و    Dual link  تقسیم می‌شود.
Dp)display port) کابل DisplayPort  از نظر ظاهری با HDMI  تفاوت دارد. کابل DisplayPort  از یک طرف دارای انحنا است. این کابل 20 پین دارد. اما کابل HDMI  از دو طرف دارای انحنا است و 19 پین دارد. سرعت انتقال داده در کابل  DisplayPort  نسبت به کابل HDMI  بیشتر است. به عبارت دیگر سرعت انتقال داده توسط کابل  DisplayPort  21.6 گیگابایت در ثانیه می باشد. اما سرعت انتقال داده توسط کابل HDMI    مگابایت در ثانیه است. کابل dp  دارای 8 کانال صدا و تصویر full HD میباشد، همچنین قابلیت اتصال(chain) چند مانیتور (تا 16 مانیتور) را دارد.

 


5- چگونگی تصویر بالا در مانیتورهای صنعتی


مانیتورهای صنعتی بدلیل تکنولوژی توسعه یافته و قابلیت‌های بالایی که دارا‌هستند چگونگی قابل قبولی را ارائه می‌نمایند. این مزیت برای مصارف تخصصی و حرفه ای بسیار کاربردی بوده و نیاز کاربران را نگهبانی می‌نماید. مانیتورهای صنعتی پنتوس تا چگونگی k4 پیاده سازی گردیده و تصویر فوق العاده‌ای را اکران میدهد. یک کدام از مواقعی که در چگونگی تصویر نمایشگر صنعتی تاثیرگذار میباشد میزان Haze میباشد.

 

 


Haze چیست؟


بعضی از نمایشگرها از یک سطح ضد رفلکس مات بسیار ضعیف برای سطح شیت نمایش به کار گیری می‌نمایند. این نمایشگرها مقدار Haze بسیار پاره ای نزدیک به 2 - 4 ٪ دارا‌هستند. این معیار تکثیر نور بوسیله صفحه اکران را تعریف می‌نماید، در حالی که بیشتر سطح ها شیت اکران‌ها دارنده مقدار haze 25% و فراتر می باشند. از این رو اینگونه نمایشگرهایی را می شود به تیتر درخشان و دارنده خواص نشر نور و رفلکس، که از مجاورت یک سطح درخشان چشم می گردند، طبقه‌بندی کرد.

 

 

6- روشنائی مانیتورهای صنعتی Brightness


طبق استاندارد IEC 60839 که رتبه بندی روشنایی برای مانیتورها را اعمال میدهند، میزان روشنایی مشخص و معلوم گردیده در مانیتورهای صنعتی بایستی دست‌کم فی مابین 250 تا 350 سی دی / مترمربع (نیت) باشد. این اندازه گیری واحد سنجش نوری میباشد که مانیتورLCD ساخت می‌نماید. نیت در هر متر مربع (سی دی / متر مربع) داده می شود. یک نیت موازی با CD / M2 میباشد. در مانیتورهای صنعتی پنتوس این مقدار تا 700 نیت نیز می رسد.

 

 

 

لمس تعدادی نقطه ای در مانیتورهای صنعتی


نقطه قوت در نمایشگرهای صنعتی قابلیت تعاملی و لمسی بودن آن میباشد.این مانیتورها سوای هیچگونه نرم افزار جانبی قابلیت و امکان لمس یکسری نقطه‌ای دارا‌هستند. برای این دستور مانیتورهای هوشمند لمسی پنتوس با ارئه راهکاری کاربردی و با بهرمندی از OPS داخلی پیاده سازی می‌گردد.

 

 

 

بهترین مارک خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال


مانیتورهای صنعتی اکثری به عنوان برندهای ال جی، سامسونگ و... عرضه می گردند و اما با دقت به تحریم های این مانیتورها با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند. در شرایطی‌که که برندهای اهل ایران مثلا مارک پنتوس با استفاده توسعه یافته‌ترین تکنولوژی به دست اشخاص کارشناس و مجرب در کشور‌ایران تولید می شوند. شرکت نگاه هوشمند مفتخر میباشد که پس از اخذ نمایندگی محصولات ال جی در کشور ایران، انواع مانیتورهای صنعتی، ویدئو وال، اکران صنعتی لمسی و... در سایز های مختلف ایجاد کرده و قدم بزرگی را در جهت جلوگیری از خروج ارز از مملکت بردارد.

 

پیش از مبادرت به خرید سفارش می‌کنیم با کارشناسان ما برای اخذ مشورت رایگان صحبت فرمائید و داده ها جامعی را راجع‌به راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال به دست بیاورید.

واتس آپ نگاه هوشمند