هر چیزی که قبل از خرید مانیتور صنعتی باید بدانید

هر چیزی که قبل از خرید مانیتور صنعتی باید بدانید

تاریخ انتشار : 1401.11.27


چشمانتان را ببندید و به مانیتورهای بزرگ ورزشگاه‌ها فکر کنید. همان مانیتورهای دیجیتالی بزرگی که ویدئو بازی را در لحظه به نمایش می گذارند. یا آن مانیتورهایی که به اسکوربورد معروف‌اند و امتیاز تیم‌ها را نمایش می‌دهند. تابه‌حال به تفاوت این مانیتورها با مانیتورهای بی آلایش درنگ کرده‌اید؟ میدانید که در شرایطی که مانیتور یا لپ‌تاپتان در تماس با آب قرار بگیرد و یا در شرایطی‌که بازه زمانی طولانی از آنان به کار گیری فرمائید و دستگاهتان داغ بشود و یا در حالتی که دستگاهتان زیادی گردوخاک بگیرد، آسیب دورازشوخی به آن وارد می‌شود. جراحت‌هایی نظیر سوختگی موفقیت یا پیکسلی شدن ورقه‌نمایشگر. اما تابه‌فعلا به این درنگ کرده‌اید که چه کسی موقع باران، پایین فروغ مستقیم آفتاب، موقع طوفان و یا روزهای که هوا شدیداً آلوده و کثیف می باشد، از این مانیتورها مراقبت می‌کند؟ به هیچ عنوانً به نظرتان این مانیتورها به نگهداری‌های معمولی نیاز دارا هستند؟

 


هر کجای تاریخ را که نگاه فرمایید، بشر به‌تناسب نیازش چیزی اخلاق کرده و یا ساخته است که پاسخگوی نیازش باشد. در جایی از زندگی انسان قرن 21، نیاز به مانیتورهای با مقاومت بالا حس شد. مانیتورهای مقاوم در ازای آب، تغییرات دما، گردوخاک و... که قدرت بیشتری نسبت به مانیتورها و نمایشگرهای خانگی بی آلایش داشته باشند و به‌راحتی وخیم نشوند. اینجای تاریخ بود که مانیتورهای صنعتی راهشان را به دانا امروز ما باز کردند و به‌سرعت ماندگار شدند. این مانیتورها ویژگی‌های خاصی دارا هستند که بر محبوبیت هر چه بیشتر آن‌ها افزوده می‌باشد.

 

مانیتور صنعتی

 

مانیتور صنعتی چیست؟


مانیتورهای صنعتی یکی جدیدترین فناوری‌های صفحه های لمسی و LCD می باشد. این مانیتورها تجسم داده‌ها را تسهیل کرده و سود‌وری سیستم را یک پارچه می‌کند. این مانیتورها برای وضعیت محیطی طاقت فرسا و خشن و به کار گیری وقتگیر‌مدت طراحی شده‌اند و دوام بالایی دارند. مقاومت مانیتورهای صنعتی، در مقایسه با مانیتورهای ساده که با نام مانیتور اداری شناخته میگردند، بسیار بیشتر هست. نمایشگرهای صنعتی در ازای شوک، آب، گردوغبار، ارتعاش مغناطیسی وقت گیر‌زمان و تغییرات دمایی کلان مقاوم می باشند. این مانیتورها ویژگی‌های مثبت بسیار و به کار گیری متعددی دارند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

به شما پیشنهاد می کنیم که استارت مسلما مقاله جامع و کامل ما در زمینه ی “مانیتورهای صنعتی” را تحقیق کنید.

 

مانیتور صنعتی


کجاها می‌توان از مانیتور صنعتی ایرانی بهره مند شد؟


مانیتورهای صنعتی میتوانند در مورد‌های نگهداری بهداشتی، مالی، بانکی، آموزشی، بازی، سرگرمی، اتوماسیون خانگی، حمل‌ونقل و ... به کار گیری شوند. این مانیتورها به‌راحتی با رایانه‌های شخصی جفت میشوند. در نوع لمسی این مانیتورها، کاربر در بین دو نوع لمس خازنی و لمس مقاومتی حق انتخاب دارد. در نوع لمسی مانیتورهای صنعتی، دردسرهای استفاده از ماوس و کیبورد به طور چشمگیری کاهش میابد و کاربر هنگام به کار گیری از سیستم حداکثر آزادی را تجربیات می‌کند.


اندازه و وضوح مانیتورهای صنعتی طیف عظیم‌ای را دربرمیگیرد و همچنین برای روش نصب آنها طیف وسیع‌ای در دست کاربر قرار دارد. این مانیتورها را می‌توان به‌صورت اوپن قاب (open fram)، رکمونت (rack mount)، پنل‌مونت (panel mount) و ... نصب کرد. (استانداردهای رابطی که مانیتورها با آن ها نصب می‌شوند.)

 

 

 

چه گونه می‌توانم مانیتور صنعتی مناسب را انتخاب کنم؟

 

هنگام انتخاب مانیتور صنعتی ایرانی او‌لین و مهم ترین معیار، دور و اطراف مورداستفاده و کاربر مانیتور برای کاربر هست. آیا مانیتور شما در تماس با مایعات می باشد؟ گردوخاک چطور؟ آیا روشنایی بیشتر از حد معمول نیاز داراست؟ شیوه نصب موردنظر شما کدام می باشد؟ می‌توانید بعد از خواندن این مقاله و با پاسخ‌دادن به بعضی از سؤالات اساسی، دریابید کدام مانیتور برای استعمال شما بهینه گردیده‌است و به چه میزان مقاومتی نیاز دارید.

 

 

برخی ویژگی‌های مهم مانیتورهای صنعتی


اندازه و فرمت ورقه موردنظر و نسبت عرض به طول آن
وضوح یا رزولوشن شیت‌نمایش
فروغ و روشنایی مانیتور و خوانایی آن
ایستایی (resistance) مانیتور در عوض تهاجمات مختلفی مانند اتصال کوتاه یا نفوذ هکر به سیستم شما
مقاومت در ازای پاشش گونه های مایعات، ضربه و یا خطرات انفجار مواد منفجره
وجود یا عدم وجود درگاه‌های خاص و متنوع برای اتصال دستگاه‌های متفاوت
و ...

 

مانیتور صنعتی


استانداردهای اصلی انتخاب مانیتور صنعتی

 

مانیتور صنعتی ایجاد کرد ایران، انتخابی شما باید برای به کارگیری شما با صرفه باشد اما علاوه‌برآن، بایستی استانداردهای مختلفی را نیز رعایت کند. اما این استانداردها کدام‌اند؟

 


1- استاندارد حفاظتی (IP):

IP مخفف عبارت International Protection Rating می باشد که معمولاً با عبارت رتبه جانبداری از ورود نیز شناخته می شود. در استاندارد در میان‌المللی IEC 60529 نیز با عنوان سکو مدد در عوض نفوذ اجسام جامد، گردوغبار، تماس تصادفی و آب در گوشه و کنار‌های الکتریکی نیز تعریف و تمجید گردیده‌است. شماره IP به‌عنوان نقطه مرجعی برای طراحی فضا‌های الکترونیکی در حیث گرفته می‌گردد و به کاربران و طراحان کمک می‌کند تا بتوانند برای محیط‌های خاص طراحی و انتخاب مناسبی داشته باشند.


پیش از هر چیز اجازه دهید توضیح دهیم که چرا استاندارد حفاظتی IP در مانیتورهای صنعتی مهم است؟
استاندارد حفاظتی IP به شما امداد می‌کند که فرآورده مناسب و کاربردی خود را انتخاب فرمایید. گزینش یک پنل LED با کد IP صحیح، سبب ساز می گردد مانیتور شما در عوض عوامل محیطی محافظت شود و مبتنی بر انتظار کاربر فعالیت کند. خطر انتخاب محصولی با کد IP ناصحیح مشکلات متعددی من‌جمله ضررهای مالی در‌پی دارد.


کد IP حاوی دو سخن IP می باشد که در ادامه آن دو رقم و گاهی یک کلام می‌آید. عدد اول دربین 0 تا 6 متغیر می باشد و میزان حفظ در ازای اجسام جامدی چون گردوغبار، سیم و ... را تعیین می‌کند. عدد دوم، بین 0 تا 9 متغیر است و معیار حفظ در ازای مایعات را انتخاب می‌کند. در هر دو شماره عدد 0 نمایان گر عدم محافظت و عدد 6 یا 9 نشانگر بالاترین حد محافظت است. به طور مثال عدد 6 در رقم دوم علامت می‌دهد که دستگاه میتواند در جوار دستگاه‌های آب فشار بالا قرار گیرد.


استاندارد حفاظتی IP در مانیتورهای صنعتی: معمولاً مانیتورهای صنعتی دارای رتبه IP67 یا IP65 هستند. مانیتورهای با مرتبه IP67 ضد گردوغبار می‌باشند و می‌دهد مانیتور میتواند تا 30 دقیقه در آبی با عمق 15 تا 100 سانتی‌متر غوطه‌ور باشد و به مشکلی عکس العمل نکند. مانیتورهای با جايگاه IP65 نیز ضد گردوغبار بوده و می توانند در عوض فشار آب جت آب معمولی مقاومت کنند.


استاندارد کیفیت بالای تصویر: وضوح یا رزولوشن به معنای ترازو جزئیات تصویر می باشد که با واحد پیکسل بر اینچ یا به‌اختصار PPI اندازه‌گیری میگردد. هر چه مقدار PPI بالاتر باشد به این معنا هست که تعداد پیکسل‌های تصویر موردنظر بیشتر بوده و کیفیت و وضوح بالاتری به دست می‌آید. نمایشگرهای صنعتی عموماً از رزولوشن بالایی سود می برند و تصاویر را کیفیت بالا و وضوح بسیار عالی به نمایش می‌گذارند.

 


2- انعطاف‌پذیری نمایشگر صنعتی:

بر خلاف مانیتورهای بی آلایش، مانیتورهای صنعتی انعطاف‌پذیری بالایی دارند.


3- استاندارد طول عمر بالا یا استفاده 7/24:

از مهم ترین کاربردهای مانیتور صنعتی، استعمال وقت گیر‌روزگار از آنان هست. در مانیتورهای معمولی استفاده وقت گیر‌زمان سبب ساز به داغ شدن مشقت بار‌افزار، سوختگی پیکسل و تغییر رنگ تصاویر نمایشگر می‌گردد البته مانیتورهای صنعتی نسبت به‌این موضوع مقاومت بسیار بالایی دارا‌هستند.


4- درگاه‌های خاص و متنوع:

نمایشگرهای صنعتی به‌راحتی و سهولت با انواع دستگاه‌های دیجیتالی جفت می‌شوند و متیوان آنها‌را به‌صورت لمسی یا در اختیار گرفتن از شیوه بدور، در اختیار گرفتن کرد. وجود درگاه‌های ارتباطی گوناگون و متنوع به کاربر اجازه می‌دهد تا شل و ول‌تر و بهتر از دستگاه خود به کارگیری کند.


5- قطعات قابل تعویض:

بر خلاف مانیتورهای اداری و بی آلایش، قطعات آسیب‌دیده مانیتورهای صنعتی قابل تعویض و تعمیر می باشد.


6- استاندارد فروغ و روشنایی خوانا:

مانیتورهای صنعتی عموماً در فضای باز و دور و اطراف‌های وسیع به کارگیری میشوند. در نتیجه این مانیتورها نیازمند فروغ و روشنایی بالا برای مقابله با نور و روشنایی روز می باشند و همچنین بایستی از فواصل دور قابل قرائت باشند.

 

مانیتور صنعتی

 

بالاخره کدام مانیتور مناسب من می‌باشد؟

 

همان‌طور که گفته شد، مانیتورها به دودسته مانیتور اداری یا معمولی و مانیتور صنعتی ایجاد شده در ایران تقسیم می گردند. مانیتورهای اداری برای به کار گیری‌های روزمره و دفتری مناسب‌ترند. اما در دور و اطراف‌های خشن و غیر دفتری، نظیر محیط سیستم‌های مطالعه مداربسته، ورزشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... به کار گیری از مانیتورهای صنعتی گزینش بهتری می‌باشد. بسته به دور و بر موردنظرتان و معیار استفاده از مانیتور، می‌توانید مانیتوری انتخاب نمائید که یک یا تعدادی یا کلیه ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد. نمایشگرهای صنعتی، بسته به نوع استفاده و تکنولوژی شرکت آفریننده، ویژگی‌ها و مختلفی دارند. این مانیتورها میتوانند:


- مقاوم در عوض نفوذ گردوغبار
- مقاوم در عوض تغییرات دمای بین 50° تا 0°
- مقاوم در ازای ضربه
- مقاوم در عوض لرزش محیطی
- مقاوم در ازای نویز و میدان مغناطیسی
- مقاوم در ازای انفجار
- نور پس‌مورد بالا برای روئت کرد در فضا‌های باز (بالای 2000nit )
- این نوروفروغ مشتمل بر روشنایی روز، انعکاس نوروفروغ از سطوح صاف مانند آب
- لمسی بودن یا نبودن مانیتور
- نحوه نصب متنوع و راحت مانیتور

 

شما می توانید مانیتور موردنظر خود را با تکنولوژی‌های مختلف و ویژگی‌های مختلف تعیین کنید. تنها در لحاظ داشته باشید این مانیتورها ویژگی‌های متنوع بسیاری دارا هستند و انتخاب مانیتور مناسب بسیار کار حساسی می‌باشد. پیشنهاد ما این هست که با مشاوره با متخصصین و کارشناسان این موسسه بهترین مانیتور متناسب با نیازتان انتخاب فرمائید. در‌این‌حالت‌ علاوه بر اینکه از پرداخت هزینه‌های اضافی خودداری میکنید، تجربه خریدی وا رفته و دلنشین خواهید داشت.

 

 

 

ارزش مانیتور صنعتی اهل ایران برند پنتوس


قیمت مانیتورهای صنعتی به‌تناسب ویژگی‌ها و تکنولوژی به‌کاررفته در آن و همچنین کمپانی تولید کننده، متفاوت هست. طبعاً، با وجود امکانات خاص و ویژه این دستگاه‌ها نسبت به مانیتورهای ساده، قیمت آن ها نیز به‌تناسب ارتقا میابد. شرکت نگاه هوشمند با یک‌سری سال تجربه و حامی در ساخت‌و‌ساز و فروش گونه های مانیتورهای تجاری در جمهوری اسلامی ایران، پس از دریافت نمایندگی فروش ال جی در ایران، مانیتورهای صنعتی خود را با نام تجاری مانیتورهای پنتوس PANTOS ایجاد کرد می‌کند.

 

 

 

حرف نهایی درباره‌ی نمایشگر صنعتی ایرانی


شرکت نگاه هوشمند همواره در تلاش است تا به باقیمت‌های به‌روز و حفاظت مدام در خدمت مشتریان عزیز با شد. توصیه می‌کنیم پیش از خرید مانیتور صنعتی، با کارشناسان هواخواهی ما جهت مشاوره بدون‌پول تماس نتایج فرماید. کارشناسان ما با دردست‌داشتن اطلاعات بی نقص به شما امداد می‌کنند تا بهترین مال برای رفع نیازتان را تعیین فرمایید.

واتس آپ نگاه هوشمند