بررسی پارامترهای سوئیچ شبکه

بررسی پارامترهای سوئیچ شبکه

تاریخ انتشار : 1401.10.10


درین نوشته ی علمی، به تعریف‌و‌تمجید و معرفی خصوصیات و پارامترهای سوئیچ شبکه میپردازیم. او‌لین سوالی که در سیستم نظارت تصویری مبنی بر بستر پایین کانال، به ذهن میاید این میباشد که چه‌گونه می قدرت از جمله تعداد 4،8،16 و یا این که حتی 32 دوربین IP را به دستگاه NVR متصل کنیم چنانچه که دستگاه های NVR، اکثرا تنها دربرگیرنده یک پورت کانال RJ45 می‌باشند؟

 

در جواب به‌این پرسش می اقتدار اذعان کرد که دستگاهی در امکانات کانال، به اسم سوییچ وجود دارااست. از سوئیچ، برای اتصال چندین دستگاه زیر کانال (دوربین IP، لپ تاپ، کامپیوتر،NVR، DVR و…) و یا این که حتی تعدادی کانال محلی به همدیگر به کار گیری می‌شود. سویچ ها، بر مبنای نوع قابلیت و امکان ها، خصوصیت و تعداد پورت ها، به مجموعه بندی های گوناگونی تقسیم می گردند. دست کم تعداد پورت سوئیچ ها، 4 میباشد و هر روز با توسعه تکنولوژی در هم اکنون ارتقاء میباشد.

 

سوئیچ شبکه

 

تحقیق پارامترهای سوییچ کانال


به طبع تا کنون در طی خرید سوئیچ، با مشخصاتی فنی مواجهه گردیده اید که درخصوص تلاش این خصوصیت و ویژگی ها در ذهنیت شما پرسش ساخت و ساز نموده است. در پی به نظارت ویژگی ها فنی سوئیچ می‌پردازیم :

مثلا : سوییچ 24 پورت سبک SPN-2226-24P – Sentry Plus

 

 

 

24+2G Web Managed POE switch


این عبارت بیان کنده تعداد پورت های سوئیچ میباشد که تعداد پورت های POE و ساده را نماد می‌دهد.مل 24 پورت با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه و 2 پورت با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه، میباشد. عبارت Web Manage بدین معناست که‌این سوییج، سوییچ مدیریتی میباشد و می اقتدار آن را تهیه و مدیر کرد. سوییچی که از استاندارد POE مدد نماید، به‌این معنا میباشد که خلال جابجایی داده بر روی کابل کانال، می‌تواند تغذیه دوربین ها ( دارنده امکان POE ) را فارغ از اتصال به آداپتور، نگهبانی کند.

سوئیچ شبکه

 

 

24*10/100Base-T Auto-Negotiation on RJ45 Ports


سرعت جابجایی 24 پورت سوییچ، 10/100 مگابیت بر ثانیه میباشد. فرایند ارتباطی دستگاه با سوییچ به‌این سیرتکامل میباشد که به طور خود کار با هم مصاحبه می نمایند و پارامترهایی مانند سرعت جابجایی، در اختیار گرفتن جریان و … را با هم در بین می‌گذارند، بدین پروسه Auto Negotiation می‌گویند.

 

 


2Gigabit Uplink Combo Ports (SFP+RJ45)

 

سوییچ، مشمول دو پورت با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه میباشد و مشمول کانکتور RJ45 و SFP میباشد. SFP، مخفف عبارت Small Form-Factor Pluggable میباشد. یک اسلات خالی بر روی سوییچ، میباشد که قابلیت اتصال فیبر نوری به سوئیچ را آماده می سازد.

 

سوئیچ شبکه

 

16*POE Ports, POE Standard IEEE802.3af, IEEE802.3at, per port 15.4W, Total 480W


سوییچ مشتمل بر 24 پورت POE میباشد که از دو استاندارد IEEE802.3af و IEEE802.3at، جانبداری می نماید. هر پورت سوئیچ، قابلیت و امکان امان تغذیه POE دوربین ها تا 15W را آماده می سازد. در کل نیز کلیه پورت ها نیز قابلیت حفاظت تغذیه POE تا 480W را آماده می سازد.

 

 

8K entry MAC address table of the PoE switch with Auto-learning and Auto-aging


هر کامپیوتر در کانال، دارنده آدرسی به اسم MAC Address میباشد و سوییچ، پورتی که هر نشانی MAC ای به آن متصل گردیده را نگه میدارد و آن را در جدول ذخیره می کتد. سوییچ از این جدول، جهت شناختن کامپیوتری که می‌خواهد برای آن بسته اطلاعاتی ارسال نماید، نیز به کارگیری می نماید. این جدول به MAC Address Table شناخته می گردد. در ویژگی ها این سوییچ، گنجایش این MAC Table را 8K یا این که 8000 بایت نشانی ذکر نموده است. Auto-aging در معنای ازیادبردن MAC (هنگامی که سیستم از کانال بیرون می‌گردد) به طور خود کار، است.

 

 

High back-plane bandwidth 8.8 Gbps


سوییچ مشقت بار افزاری میباشد که بسته ها را میان پورت ها منتقل می نماید. این نصیب را تحت عنوان backplane میشناسند. پاره ای که برای backplane سوییچ می نویسند درواقع کل سرعت هر پورت سوییچ میباشد. حالا وقتی که توانگری (سرعت) backplane بیشتر از تک تک سرعت پورت ها باشد، به اصطلاح می‌گوییم سوییچ Overflow نمی‌شود. یعنی ترافیک فی مابین پورت های سوییچ پایین اثر هم قرار نمی گیرند و ترافیک بین تک تک پورت ها رد و بدل میگردد. Full back-plane، به این معنا میباشد که آحاد ترافیک ورودی به یک پورت را می اقتدار سوای هیچگونه تعقل و اختلالی از پورت دیگر، اخذ کرد.

سوئیچ شبکه

 

 

10Base-T:14880 pps/port, 100Base-TX: 148800 pps/port & 1488000 pps/port Forwarding Rate


Forwarding rate یا این که نرخ ارسال یکی‌از دیگر از پارامترهای سوییچ کانال میباشد که به تعداد ارسال بسته در ثانیه گفته میشود. این آیتم ذکر می نماید که چه تعداد بسته در ثانیه برای جابجایی، نیاز میباشد چهت نیل به وسعت ترافیک معین (وسعت ترافیکی که سوییچ می‌تواند عبور دهد) که به اصظلاح به آن گذردهی یا این که Throughput گفته می‌شود.

 

 

اکنون در‌این سوییچ نرخ ارسال بسته در لینک و پیوند های Ethernet (باسرعت10 مگا بیت بر ثانیه) 14880 بسته در ثانیه ، در پیوند های Fast Ethernet ( با سرعت 100 مگا بیت بر ثانیه) 148800 و در لینک و پیوند های Giga Ethernet (با سرعت 1000 مگا بیت بر ثانیه) 1488000 بسته در ثانیه میباشد.

 

 

4K Vlan 802.1Q Tag


هنگامی که در ویژگی ها فنی و پارامترهای سوییچ کانال به عبارت بالا برخورید، به این معناست که سوییچ از استاندارد 802.1Q تامین می نماید.

پیش از توضیح این استاندارد به توضیح Vlan که مخفف Virtual Lan میباشد، میپردازیم. به طور پیش فرض سوییچ، یک Vlan1 داراست و در‌این‌صورت‌ سختی نشانی IP دستگاه هایی که به آن وصل می‌شوند بایستی یکسان باشند تا بتوانند با هم رابطه برقرار نمایند. درحال حاضر در حالتی که که سوییچ مدیریتی باشد شما قابلیت و امکان تمجید یک‌سری Vlan بر روی سوییچ را خواهید داشت.برای مثال چنانچه دو Vlan به اسم های Vlan1 و Vlan2 تعریف و تمجید کرده باشید، قادر است دو مشقت مختلف در آدرسIP داشته باشید و ترافیک هر Vlan به Vlan دیگر وارد نمیشود. در واقع با Vlaning از هدر رفتن پهنای باند، دوری از پیام های Broadcast و امنیت بیشتر سود خواهید موفقیت.

 

به هنگام استعمال از Vlan ، سوییچ ها یک Tag برای معین کردن شماره Vlan در هر قاب اضافه می نمایند.

سوئیچ شبکه

 

 

2K Jumbo Frame


معیار داده ای که باطن یک بسته ی اطلاعاتی قرار می‌گیرد به Payload، شناخته می گردد. که‌این مقدار به صورت پیش فرض به اندازه 1500 بایت میباشد، در واقع به صورت تخصصی خیس میگویند MTU (Maximum Transmission Unit) که حداکثر اندازه ی یک واحد انتقالی در کانال میباشد 1500 بایت میباشد.

 

هنگامی که از Jumbo Frame سخن می‌کنیم یعنی واحد سنجش payload بیشتر از آن مقدار پیش فرض 1500 بایتی باشد. حتی در‌حالتی که این عدد 1501 باشد در معنای Jumbo Frame در کانال میباشد.

حالا درین نمونه مقدار Jumbo Frame ، 2K یا این که 2000 بایت میباشد.

 

 

 

Support IEEE802.3ad port trunk with LACP


استاندارد IEEE802.3ad توانمند می سازد که بتوانید ازترکیب گروهی از پورت ها یک رابط تکی ساخت فرمائید، همان چند پورت سوییچ را مخلوط فرمائید (از 2 تا 8 پورت) که بدین شغل Link Aggregation group(LAG) می‌گویند.

 

گاهی اوغات یوزرها نیاز به پورتی با پهنای باند بیشتری با هزینه ی معدود دارا‌هستند، با این فعالیت میتوانند با تجمع پورت ها به پورتی با سرعت بالا و هزینه ی معدود دست یابند. از این کل پورت ها برای Trunk (اتصال سوییچ به سوییچ های دیگر) استعمال می‌گردد که از پروتکل LACP به کار گیری می نماید.

 

سوئیچ شبکه

 

 

Support 802.1p class of service.


IEEE802.1p استانداردی میباشد که برای الویت بندی ترافیک در لایه ی دو سبک OSI به کار گیری میگردد. این طرز در کارت های کانال و سوییچ ها برای شایسته ترین سعی در چگونگی خدمت (QOS) جاری ساختن می‌گردد.

 

 

 

Support Broadcast storm filter


مثلا نحوه های Hack در کانال ایجاد بیشتراز اندازه Broadcast در کانال میباشد که سبب به رمز ریز شدن زود هنگام Mac-Address Table و CPU Overflow و در غایت کاهش سرعت و راندمان کانال میگردد .بدین فعالیت اصطلاحا ، گردباد داده پراکنی یا این که Broadcast Storm میگویند. Broadcast storm filter مکانیزمی امنیتی در سوییچ میباشد که با این نوع Hack رویارویی کند.

 

 

 

IEEE802.3x full-duplex flow control


یکی‌از پارامترهای سوییچ شبکه 802.3x میباشد که برای در دست گرفتن جریان استعمال می نماید، به این معناست که فرستنده سرعت ارسال بسته ها را بر اساس با سرعت اخذ گیرنده تهیه می نماید. گیرنده معمولا مقدار بافر ثابتی دارااست و هنگامی بافر مالامال میشود یک سیگنال به فرستنده جهت متوقف کردن ارسال، می فرستد.

 

 

حرف آخر درخصوص پارامترهای سوئیچ کانال


همان گونه که می دانیم مهم‌ترین نکته در خرید هر وسیله الکترونیکی، اعتنا به ویژگی ها فنی و خصوصیت های کالا میباشد. درین نوشته‌علمی به تفصیل پارامترهای فنی و اساسی سوئیچ شبکه پرداختیم.

واتس آپ نگاه هوشمند