عملکرد اسپلیتر دوربین مداربسته

عملکرد اسپلیتر دوربین مداربسته

تاریخ انتشار : 1401.09.18

همانگونه که می‌دانیم دوربین مداربسته، برای اینکه بتوانند تصاویر گوشه و کنار پیرامون را ارائه نماید، مستلزم تجهیزاتی میباشد که بعضا از آن‌ها ضروری و برخی نیز غیر ضروری می‌باشند. امکانات ضروری عبارتند از : دستگاه ذخیره ساز، کابل های کواکسیال و کانال، آداپتور، هارد، سوکت ها، داکت ها، مانیتور، کابل های HDMI و VGA و … . یک کدام از امکانات غیر ضروری اسپلیتر دوربین مداربسته که متناسب با وضعیت پروژه و امکان های مد لحاظ یوزرها، آیتم استعمال قرار میگیرد.درین نوشته‌ی علمی به معرفی و کاربرد اسپلیتر دوربین مداربسته میپردازیم.

 

اسپلیتر دوربین مداربسته


اسپلیتر دوربین مداربسته چیست ؟


Splitter، در تمدن لغت در معنای” پارتیشن” میباشد و به دستگاهی گفته میشود که دو یا این که یکسری چیز را از هم غیر وابسته می نماید. مضمون‌ اسپلیتر برای نخستین دفعه در سال ۱۹۹۶ بوسیله Vic Charlton ارائه شد و اسپلیتر یا این که میکروفیلتر یک غربال low-pass (زیر‌گذر ) آنالوگ میباشد و دربین دستگاه های آنالوگ (مثل تلفن ها و مودم های آنالوگ) و یک خط تلفن سابق (POTS) نصب می‌شود. در سیستم های مداربسته و بررسی تصویری نیز اسپلیتر دوربین مداربسته، پر استفاده میباشد. اسپلیترها دستگاه هایی Passive میباشند که نیازی به منبع تغذیه ندارند.

 

روی هم رفته، دو غربال وجود دارا‌هستند که عبارتند از غربال بالاگذر و زیر‌گذر. غربال بالاگذر، فرکانس های بالا را عبور داده و فرکانس های تحت را مسدود می نماید، در مقابل نیز، غربال پایین‌گذر فرکانس های ذیل را عبور داده و اذن عبور فرکانس های بالا را نمی دهد. می قدرت اظهار‌کرد اسپلیتر بازدارنده از بروز تداخل ما در بین این دستگاه ها با خط دیجیتال (DSL) که به به عبارتی خط متصل میباشد، می گردد.

 


یکی مشکلاتی که با فعال سازی وب پرسرعت به وجود می‌ آید پارازیتی میباشد که روی خط تلفن ساخت می گردد. این پارازیت یا این که به عبارتی نویز سبب شود تا در هنگام مکالمه صدای واضحی اخذ نشود و در کانال نقص‌ تولید خواهد شد. بدین ترتیب عالی میباشد در کنار خرید یک مودم، می بایست دستگاه خرد دیگری را به اسم اسپلیتر که اما بها چندانی هم ندارد، تهیه و تنظیم فرمایید تا این ایراد ساخت‌و‌ساز نشود.

 

اسپلیتر دوربین مداربسته

 

کاربرد اسپلیتر دوربین مداربسته
 

به کارگیری در سیستم آتن مرکزی


یک کدام از کاربرد های اسپلیتر دوربین مداربسته، به هنگام نصب و اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی میباشد. شیوه شغل سیستم آنتن مرکزی بسیار معمولی میباشد و در معمولی ترین شرایط از یک آنتن، یک تقویت کننده و یک یا این که چندین اسپلیتر یا این که تقسیم کننده ساخته شده میباشد. هرکدام از این امکانات وظیفه خاص خویش را دارا هستند. آنتن وظیفه اخذ سیگنال های تلویزیونی را برعهده داراست، تقویت کننده نیز خروجی آنتن را تقویت می نماید تا بعد از تقسیم سیگنال ها در گیر افت نشوند. وظیفه اسپلیتر یا این که تقسیم کننده هم تقسیم کردن متساوی سیگنال ورودی میان خروجی هاست. به کارگیری از آنتن مرکزی در نصب دوربین مداربسته، دارنده مزایا و معایبی میباشد که درپی آن‌ها را گستردن خوا هیم بخشید :

 

مزایا

 

آسانی: با استعمال از آنتن مرکزی مشاهده تصاویر برای عده ای که هیچ داده ها فنی یا این که کامپیوتری ندارند به راحتی قابل اجرا خواهد بود.
هزینه زیر: هزینه اتصال دوربین به سیستم آنتن مرکزی بسیار ناچیز و درحد خرید یک مدولاتور و تهیه آن خواهد بود.

 


معایب

 

عدم قابلیت بازپخش تصاویر: متاسفانه با اتصال سیستم مداربسته به آنتن مرکزی قابلیت بازبینی تصاویر یا این که دسترسی به منوهای دستگاه در محل اکران آنها، وجود نخواهد داشت.
رزولوشن تحت: با دقت به جابجایی تصاویر دوربین ها به طور PAL رزولوشن تصویر دوربین ها به شدت در محل اکران کاهش خواهد یافت.

 

اسپلیتر دوربین مداربسته

به کارگیری از اسپلیتر دوربین مداربسته تحت عنوان POE Splitter


یکی از دیگر از کاربردهای اسپلیتر دوربین مداربسته، کاربرد POE Splitter میباشد. این دستگاه در سیستم مداربسته پایین کانال (IP) به عمل می رود و به کار گیری از این دستگاه خرد می‌تواند یاری متعددی به مراحل نصب و طراحی سامانه مداربسته پایین کانال کند.

 

POE ، مخفف عبارت Power Over Ethernet و در معنای تغذیه بوسیله کابل کانال میباشد، البته بعضا از دوربین های مداربسته زیر کانال جانور در بازار فاقد قابلیت و امکان تغذیه به طور POE میباشند و برای امان برق آنها بایستی از آداپتور و کابل برق غیر وابسته مصرف شود. دستگاه POE Splitter می‌تواند ایراد این دوربین ها را حل کند.

POE Splitter، (اسپلیتر دوربین مداربسته) دستگاه کوچکی است که قابلیت و امکان جداسازی برق و سیگنال دیتا را از کابل کانال دارا میباشد. با استعمال از این دستگاه خرد می قدرت امکان تغذیه به طور POE را به دوربین مداربسته فاقد این امکان اضافه نمود. این دستگاه خرد در محل نصب دوربین مداربسته به کابل کانال که از سوئیچ پورت POE می‌آید متصل گردیده و بعد از غیروابسته سازی برق و دیتا در خروجی به پورت برق و Lan دوربین مداربسته پیوند می خورد.

خواندن این مطلب خالی از لطف نیست  دوربین مداربسته چیست؟ انواع و کاربرد دوربین مداربسته
به کارگیری از POE Splitter (اسپلیتر دوربین مداربسته) نیاز شما‌را به کابل کشی غیروابسته برای هر دوربین از دربین میبرد و با اضافه نمودن قابلیت و امکان POE به دوربین مداربسته فاقد این خصوصیت، به شما قابلیت و امکان پیاده سازی سامانه مداربسته به صورت POE را می‌دهد. این دستگاه ها باکیفیت ها و پورت خروجی برق با اندازه های گوناگون در بازار جان دار و قابل تنظیم است.

 

حرف اخر مرتبط با عملکرد اسپلیتر دوربین مداربسته


همان طور که عملکرد اسپلیتر دوربین مداربسته، آیتم دعوا و پژوهش قرار داریم، این وسیله از امکانات مهم سیستم مداربسته محسوب نمی‌شود ولی می‌تواند موجب کاهش مخارج نصب، تسریع در روند نصب و بازدارنده از خرید دوباره دوربین مداربسته پایین کانال POE گردد البته معایب خاص خویش را داراست و پیشنهاد میگردد که در شکل نیاز و لزوم به کار گیری از اسپلیتر دوربین مداربسته، استانداردهای ما یحتاج نصب به صدق انجام خواهد شد.

واتس آپ نگاه هوشمند